• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • skruttgumma

Åh, Meiia, vad roligt, vad snart!!

Tror jag har bestämt mig för Millys. Min klänning kommer kosta 40 dollar mer där (inkl frakt), men har BARA hört gott om dem. Det enda negativa jag hört är att det kan ta lång tid att få klänningen, men jag tänker beställa den i januari och ska gifta mig i maj, för säkerhets skull.
    Hellre att den hänger ett tag i garderoben isf..

Ska beställa tärnklänningarna därifrån oxå, efter att ha sett nathalite och christians underbara tärnklänningar.

• skruttgumma

Måste man köpa underkjol oxå?

• xxs

Hej, nu har min klänning gått alla steg på Millys, så nu står det "Date of Completing Pattern Work N/A " Pattern work, vad är det? :)

• FinalFantasy

Pattern = mönster Så antar att mönsterjobb är avklarat?
    Antingen menar de mönstret för att göra tygdelarna eller mönster i broderier kankse?

xxs skrev 2008-08-13 09:39:19 följande:
    Hej, nu har min klänning gått alla steg på Millys, så nu står det "Date of Completing Pattern Work N/A " Pattern work, vad är det? :)
  • xxs

Måste vara broderier va? För klänningen har gått alla steg, 1-6.

• FinalFantasy

Jo då har de nog avslutat det

xxs skrev 2008-08-13 09:57:50 följande:
    Måste vara broderier va? För klänningen har gått alla steg, 1-6.
  • xxs

Fast det står ju N/A så de håller nog på, men vet inte när det är klart. Gud, hoppas jag får klänningen runt 20e :)

• FinalFantasy

Blir spännande att se hur den blir

xxs skrev 2008-08-13 10:17:45 följande:
    Fast det står ju N/A så de håller nog på, men vet inte när det är klart. Gud, hoppas jag får klänningen runt 20e :)
  • batwomen

En nyfiken fråga, hur har ni tänkt att göra med klänningen sen. Ska ni sälja den eller spara? Hur mycke tar ni om ni säljer den?
    Ja menar om man har betalt 1200kr så kan man ta 600kr men det är väl vad en kemtvätt kostar? Kan man sälja den smutsig?
    Vet inte vad jag ska göra med min klänning.....
    Känner jag mig själv blir den kvar i garderoben

• xxs

Vet faktiskt inte. Funderar på att trasha min kinaklänning kanske.

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!