• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Vendel och Angelica

neeeej.... du får stanna hemma o vänta

Zsarah skrev 2008-08-14 15:21:58 följande:
    Nu är klänningen i sorteringen här i finland, den borde komma imorgon men då ska jag borta och kommer tillbaka först på söndag kväll:S
  • snö vit

Hej alla glada!

Jag har beställt en klänning från Kina (genom lillsessan) nu undrar jag om någon vet hur lång tid det tar från att den lämnar Kina tills den kommer hem?

tack på förhand
    //Veronic@

• Meiia

Min kom jääätte snabbt tyckte jag. Lämnade Kina på fredagen och kom till sverige måndag morgon men eftersom DHL klyddade lite fick jag den på tisdagen istället. Nu har jag den och är jätteglad!

• xxs

Den dimper inte ner i brevlådan va? De kommer och lämnar den?

• Alpa 08

Nu har jag fått mina klänningar. jag är mycket positivt överraskad. Näbbklänningarna, satt fint på tjejerna och behöver inte fixas till, ev. bara sätta fast bandet som ska knytas i midjan. Min bröllopsklänning satt ok, har inte provat med underkjol så det blir säkert mycket bättre sen. Tärnan kommer snart och provar sin klänning som också ser fin ut. MEN på den klänningen har dom glömt en rand (ska se lika ut som näbbklänningarna)men det får vi fixa på nått sätt.

Jag beställde från Millys och kan rekomendera att beställa därifrån. Jag hade kombinerade 2 klänningar + lite egna önskningar och genom två bilder och min skiss har Millys lyckat riktigt bra. jag har lagt in bild på brudklänningen, (mycket finare live!!!) och så har jag tagit en bild på en näbb och tärnklänningen hängandes.

• Zsarah
    skruttgumma skrev 2008-08-14 19:56:43 följande:
    Måste man ha underkjol?
    [/citat]

Det beror på modellen på klänningen.

Vendel och Angelica skrev 2008-08-14 15:28:30 följande:
    [citat]
    neeeej.... du får stanna hemma o vänta
    Hehe, det är nästa så jag vill det:D
  • skruttgumma

Hur vet man om klänningen är en sån modell som behöver underkjol då?

• grabbarna

beställer man via lillsessan får man en avi så det tar nån dag extra beronde på var man bor, det tog 4 dagar från kina till sverige men sedan behövde svenska posten 4 dagar på sig att få den 50 mil från stockholm till mig

xxs skrev 2008-08-14 17:04:26 följande:
    Den dimper inte ner i brevlådan va? De kommer och lämnar den?
  • FinalFantasy

Tyckte det var fint att tärn och näbb inte matchade 100% för då skiljer man näbben lite från tärnan

Alpa 08 skrev 2008-08-14 17:59:58 följande:

Nu har jag fått mina klänningar. jag är mycket positivt överraskad. Näbbklänningarna, satt fint på tjejerna och behöver inte fixas till, ev. bara sätta fast bandet som ska knytas i midjan. Min bröllopsklänning satt ok, har inte provat med underkjol så det blir säkert mycket bättre sen. Tärnan kommer snart och provar sin klänning som också ser fin ut. MEN på den klänningen har dom glömt en rand (ska se lika ut som näbbklänningarna)men det får vi fixa på nått sätt.Jag beställde från Millys och kan rekomendera att beställa därifrån. Jag hade kombinerade 2 klänningar + lite egna önskningar och genom två bilder och min skiss har Millys lyckat riktigt bra. jag har lagt in bild på brudklänningen, (mycket finare live!!!) och så har jag tagit en bild på en näbb och tärnklänningen hängandes.
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!