• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • xxs

Fyfan, mailade ju tullsnubben kvittot.
    men nu fick jag mail från milly... De skrev detta + skickade med ett kvitto. Kul att jag redan mailat tullsnubben då.. Haha.

re your order ,urgent!!!!!!!!!!!!!!‏
    Från: Milly Bridal (csbscom@yahoo.com.cn)
    Skickat: den 21 augusti 2008 12:18:53
    Till: Jennifer
    Bifogade filer: current (6,8 kB), receipt.doc (19,6 kB)
    your dress was held in custom
    they need you offer payment receipt of the dress,
    but we wrote a low price on the shipping invoice ,help you avoiding high tax,

see attatched DOC
    THANK YOU
    you can offer this to your local custom
    contact 4642176800 of TNT shipping company

• anja1661

hmm...så du hade kanske kunnat komma billigare undan eller vad??
    hmm...ja typiskt!
    men vad snällt av milly!!

• skruttgumma

Ja, det var faktiskt jättegulligt av dem att tänka på det..

• Mixit

Ska snart beställa min klänning från Millys, något man bör tänka på??? Jag är apkass vad gäller sömnad så bara tanken på att ta mått gör mig darrig!

• Zsarah
    Mixit skrev 2008-08-21 23:18:42 följande:
    Ska snart beställa min klänning från Millys, något man bör tänka på??? Jag är apkass vad gäller sömnad så bara tanken på att ta mått gör mig darrig!
    Gå till en sömmerska och ta måtten. och som någon sa så rita och beskriv på bilder om du vill ha några ändringar och var tydlig.
  • anja1661

Mixit: tänk på att ha samma underkläder på dig som du tänkt ha på bröllopet så att dina mått stämmer. tex om du tänkt ha korsett o så...

• Mixit
    anja1661 skrev 2008-08-22 08:17:25 följande:
    Mixit: tänk på att ha samma underkläder på dig som du tänkt ha på bröllopet så att dina mått stämmer. tex om du tänkt ha korsett o så...
    Ok då måste man alltså köpa dem först!
  • Shayla

Om jag skulle skicka en design till något ställe som syr upp klänningarna, typ Kaersen. Skulle det kosta ungefär samma som de andra klänningarna på sajten eller hur blir det då?
    Om man vill ändra på en befintlig klänning (typ ändra en färg på ett band bara) kostar det samma då eller lägger dom på en kostnad för det?

• Ankan80

Det brukar inte kosta något om du inte vill ha typ extra kristaller och pärlor...

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!