• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Meiia

Jag vet inte om det var dumt att välja vit men jag tyckte ju att det såg så fint ut tillsammans med det svarta (broderierna) så jag hoppas att jag blir nöjd i alla fall.

Ärligt talat har jag inte så jättehöga förväntningar på klänningarna som jag beställt men jag blir glad om dom är fina!(så klart!!!) Om dom inte blir bra kommer jag att hyra när vi kommer till las vegas.

• Lindan77

Min klänning är också vit och min dotters med. Har beställt min från Kanacca. Jätte fin!

• bridesilly

Min klänning är kritvit och jag är supernöjd. Har aldrig velat ha åt det beige och ivory hållet

• CaCC

Min klänning kommer vara ivory. Jag rådfrågade i de butiker som jag provade klänningar och alla sa att jag ska ha ivory utom en som tyckte jag kunde ha vilket som. Sen kände jag att jag trivdes bättre i ivory för jag är blond, blåögd och fräkning så den vita blev så himla "kall" på mig.

• grabbarna

nu har jag provat klänningen och jag lägger ut lite bilder en kort stund den är jättefin men sitter inte helt klockrent

om jag puffar upp/fyller ut brösten så att måttet blir 90 sitter den bra, måttet jag angett är 86 och då är dom redan utfyllda så hur jag på ett bra sätt ska få upp dom till 90 vete sjutton..

sedan blir det bättre när jag kortat halterneck bandet 3-4 cm men jag ska håret för så jag funderar på att bara nåla det kortare

men den är även för lång och liiite högre skor hade jag kunnat köpa men inte så mkt högre ni ser på bilden hur mkt som ligger på golvet

• Ankan80

Jag tycker den ser fin ut.
    Kanske lite stor som du säger.
    I värsta fall kanske man kan ändra bak så att man ökar snörningsöppningen?

Längden brukar man alltid få justera verkar det som. Det är nog nåt man får räkna med.

• grabbarna

det där fattar inte jag

Ankan80 skrev 2008-07-07 14:42:52 följande:
    . I värsta fall kanske man kan ändra bak så att man ökar snörningsöppningen?
  • Ankan80

Nä, inte jag heller höll jag på att säga.
    En sömmerska kanske har bättre föslag

grabbarna skrev 2008-07-07 14:51:16 följande:
    det där fattar inte jag
  • grabbarna

fast den sitter bra annars utom just över bysten fabriken säger att dom mätt fem gånger och att det ska stämma men utan utfyllnad sitter den som skit så jag vet inte vad dom hade tänkt sig

• Tx2

Kolla med en sömmerska om man kan ta in lite på sidan el där bak vid snörningen. El om det är insytt vid bysten. Med andra ord. Där det är sömmar.
    Hm, kanske inte så bra förklarat.

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!