• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Lina_K
    EnaOline skrev 2008-07-03 09:52:20 följande:
    om man har råd att köpa klänningen från lillsessan, eller direkt från butik eller om man köper en klänning från HM, så länge man själv är NÖJD med sitt beslut/ klänning/priset så är det ju kanon!
    Det är ju precis det jag säger! Köp klänningen där du känner dig mest bekväm. Sen betalar du mer eller mindre utifrån om du vill ha en "trygg" mellanhande eller inte...
  • EnaOline

Lina_K vad vackra foton ni har. Och klänningen var ju jättefin.

Apropå det där med var man köper klänning, jag förstår inte vad det är som säger att klänningen är av bättre kvalitet beroende på var man köper den och vad den kostar? Jag har en vän som är sömmerska och hon var förvånad över kvaliteten på klänningen, hon trodde inte den skulle vara av bra kvalitet för att den var så billig och köpt på ebay.

• Kärleksmumsen

Jag skrev till Kanacca att skriva att det är en gåva på paketet och det var helt okej för dom. Så förhoppningsvis så slipper jag frakt.

• Zsarah

Jag betalar gärna lite mer för att klänningen ska vara som jag vill och jag tror inte jag skulle få fram mina önskemål via mail på engelska. Dessutom känns det tryggare då man vet att det är duktig fabrik, annars skulle väl inte davids bridal göra sin klänningar där och så smånningom maggie sottero. Men det betyder inte att andra kina fabriker är dåliga.
    Som någon sa man väljer själv var man göra sina klänningar, ingen ska få några påhopp för det, huvudsaken är att man är nöjd med sin klänning.

• tolonta
    Kärleksmumsen skrev 2008-07-03 11:54:24 följande:
    Jag skrev till Kanacca att skriva att det är en gåva på paketet och det var helt okej för dom. Så förhoppningsvis så slipper jag frakt.
    Frakt slipper du nog inte. Möjligtvis moms och tullavgift. Och det du gör är att be dem falskdeklarera paketet, vilket kallas bedrägeri och är olagligt.
  • batwomen
    Nienna skrev 2008-07-03 10:41:51 följande:
    Tull + moms är 37% av summan inkl. frakt.
    Tack! då blev det lite billigare
  • CaCC

Så du menar att vi andra som beställer via Lillsessan är osmarta då? Moget...

Marsaphir Marlean skrev 2008-07-03 09:50:35 följande:

Vill bara påpeka att många av oss *gissar jag på för min är verkligen i toppkvalitè!* har klänningar som passar både på brudmässor och finare affärer- vi är bara smarta nog att inte betala någon mellanhand pengar för något vi kan göra själva.
  • Thailand 08

Denhär tråden börjar spåra ur en aning.......

• T3ZZ

Har kollat här ett tag. Håller med Thailand 08. tråden spårar ur nu. Åter till tråden!!!
    Nån som fått sin klänning från KINA?

• grabbarna

jag fick min idag och visst den är fin och de broderier som blev är toppen men passformen vete sjutton vad jag ska göra åt...det är dom här sabla skenorna upptill över bysten som är helskumma dom står liksom ut av sig själv och det blir så fult under och mellan ungefär som veck samt att halterneck banden inte känns helt hundra om jag böjer mig ner eller kutar lite står liksom överdelen som av sig själv och banden står ut från kroppen svårt att förklara men jag har lagt in en bild i galleriet

känns som att jag måste fylla upp bh:n med nåt för att den ska sitta bra fast att jag har samms bh som den jag måttade med men det glipar en hel del och jag ska prova om sån här tejp kan göra att halterneck bandet ser bätrte ut men vete sjutton om det inte blir bättre utan skenor frågan är om man törs ta bort dom och prova

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!