• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • pinuppa78
    Zsarah skrev 2008-06-30 16:07:04 följande:
    Hej tjejer och ev. killar:)Lillsesan skrev att min klänning snart är klar, typroverna/färgproverna har tydligen kommit bort i posten för jag har inte fått dom. Men paula skickade en ny färgkarta där man såg bättre färgerna, så nu har jag valt färg till släpet och till "bandet" där framme(vet inte hur man ska förklara det). Usch, nu blev jag nervös:PTrodde nämligen inte att de hade börjat med klänningen då jag int valt accesoar(stavas?) färg, så det blev en postitiv överraskning:) Längtar tills man får se de första bilderna:)
    håll oss underrättade för vi dör av nufikenhet..hihi
  • Cachou

Min klänning har såklart fastnat i tullen. Hur lång tid tar det innan man får uppgifter om betalning och sådant när den fastnat där? Min fråga är väl egentligen när och hur kan jag snabbast få tag på den?

• Car0line

Jag fick ett brev dagen efter om att jag skulle skicka in kvitto el liknande. Mailade in det på fredagen och idag hämtade jag klänningen.

Tyvärr så är den inte så vacker.... Det är nog sant att man inte ska beställa en med mkt draperingar
    Det är så tjocka draperingar att jag ser ut att vara tre strl större. Men en sömmerska ska titta på den imorgon, så får vi se vad hon säger.

Cachou skrev 2008-06-30 17:19:51 följande:
    Min klänning har såklart fastnat i tullen. Hur lång tid tar det innan man får uppgifter om betalning och sådant när den fastnat där? Min fråga är väl egentligen när och hur kan jag snabbast få tag på den?
  • Loa1

Hej!

Har någon något att säga om Kanacca eller Ellie-wedding. Har sett några klänningar dör som jag bara älskar.

• Ankan80

Sitter och dreglar över alla nya klänningar hos Maggie Sottero. *Suck* En tredje klänning kanske? haha

• Lina_K
    Car0line skrev 2008-06-30 20:01:44 följande:
    Jag fick ett brev dagen efter om att jag skulle skicka in kvitto el liknande. Mailade in det på fredagen och idag hämtade jag klänningen.Tyvärr så är den inte så vacker.... Det är nog sant att man inte ska beställa en med mkt draperingar Det är så tjocka draperingar att jag ser ut att vara tre strl större. Men en sömmerska ska titta på den imorgon, så får vi se vad hon säger.
    Finns det bild på hur den ser ut på dig?
  • Marsaphir Marlean

Jag är jättenöjd med min klänning ifrån 1koo, det kostar mig bara 375 kr att lägga upp den lite, sätta i ett snöre att binda upp släpet lite "smartare" och en dold dragkedja så man inte behöver snöra den på den stora dagen.

• Ankan80

Åhh...jag har fått se en liten glimt av klänningen nu.
    Ser kanonbra ut ..hihi

• Car0line

Nej, men jag provade den igår igen och den ser skaplig ut iaf.
    Lite ändringar så blir den nog bra.
    Det värsta är väl att den är för kort... Trots att jag angav 9 cm på klackarna, provade med skor som var mkt lägre igår och det är då ca 5 cm ner till golvet
    Vet inte hur vi ska lösa det, det går inte att lägga ner den. Ev så kanske man kan sy dit en kant med tyll nederst, men vet inte om det passar klänningen.

Att jag inte är nöjd med draperingarna är att dom sytt det så himla tjockt, allra helst i sömmarna på sidorna, så det är ju inte direkt smickrande för figuren. Får väl köpa en ordentlig korsett och dra ihop .

Sen fick jag fel bolero, visste iof om det innan de skickade, men ville få hem klänningen så fort som möjligt. Men den boleron jag fick är inte alls min smak....

Lina_K skrev 2008-07-01 09:53:57 följande:
    Finns det bild på hur den ser ut på dig?
  • pinuppa78

tror ja hittat min på lillsessan å de roliga ä att den heter Pernilla-som jag..hihi..den ser lite ut som en marängdröm å ja trodde inte ja ville ha en sån men den fastna ja för..vill ha den lite rosa aktig eftersom det ä temat å hon ä toppen ..iallafall på att svara mi..vi fär se..1 år kvar å man kan ändra si en hel

fan va töligt för di Caroline..men detta me draperingar ska man kanske akta si för om de blir för mye..ska ja säga som sett hur min klänning ser ut

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!