• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Ankan80

Jag tycker också den ser bra ut. Har du tid på dig att ev. få en ny så tycker jag du skall säga till om släpet.
    Jag tror nog du behöver en underkjol för att få vid i den också. Ser ut att vara en lite tjockare docka också.
    Ang. färgen så är det svårt att säga från datorskärmen. Beror ju på grafikkortet.

Cissit skrev 2008-06-26 20:29:09 följande:
    Inga fler som har några kommentarer om min klänning?
  • Ankan80

Alltså den tjockare dockan gör att vidden försvinner lite?! Kanske...

• karpalo
    Cissit skrev 2008-06-26 20:29:09 följande:
    Inga fler som har några kommentarer om min klänning?
    Jag tycker oxo den ser ok ut! Den kommer att se mycket finare ut på en "riktig" kropp!
  • Loa1

Hej!

Har just börjat kolla in kinasidorna. Är det någon som har erfarenhet av Kanacca och deras klänningar? Vad bör jag räkna med att det tillkommer för kostnader (annat än klänningen alltså)? Hur gör man för att på något sätt försöka undvika tull? Som ni förstår är jag helt grön på detta område och vore grymt tacksam för tips.

• Pyron

Det där med tullen är som ett lotteri har jag fattat det som.

• Boomtown

Vad är gipyr,eller vad ni sa att det hette? Alla tycks ha uppfattningen att det är grymt fult. Enligt Lillsessan så kommer min klänning att sys med gipyr.????

• grabbarna

tja grymt fult det beror både på vad man har för smak och hur grovt tyget är. gipyren dom gjorde på min klänning vara fasansfull om du messar mig din mejladress kan jag skicka lite bilder...

Boomtown skrev 2008-06-26 22:33:49 följande:
    Vad är gipyr,eller vad ni sa att det hette? Alla tycks ha uppfattningen att det är grymt fult. Enligt Lillsessan så kommer min klänning att sys med gipyr.????
  • Cissit
    Amazonen skrev 2008-06-26 20:55:50 följande:
    Cissit - jag tycker klänningen var jättefin!!!!! Det ser ut som tyget under har en annan nyans, inte så stor skillnad som de på originalbilderna. Var det tänkt så? Hursomhelst är den superfin!
    Nej det är ju en av sakerna som jag inte är nöjd med...det och att släpet saknas. Jag ville ha guldigt tyg och broderier, precis som på bilden.
  • Cissit

Vad skönt att ni verkar tycka att den ser ok ut. Jag tycker att den är fin, men inte riktigt som jag tänkt mig som sagt. Jag har mailat om att det är fel färg på tyget och att det saknas släp, men jag vet ärligt talat inte om jag vågar vänta på en ny...vi har iofs ett tag kvar men med tanke på hur mkt de har dragit ut på tiden nu så....och man vill ju inte heller ha ett hastverk. Får väl se vad de säger. Sen tror jag också att den kommer se bättre ut på en riktig kropp, det brukar vara så :)

• grabbarna

cissit förstår att du tvekar alltså klänningen verkar jättefin men det är mkt som skiljer men som sagt passformen ska man nog inte stirra sig blind på för dockorna ser helskumma ut men det ser ju inte direkt guldigt ut och inte lika mkt som på orginalet men fin ändå..

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!