• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • lbmarbrg

Tack, alla.. Linda och Hannes: Milly Bridals

• Amazonen

Kan också varmt rekommendera Milly Bridals!
    :)

• Dolliver

Hej tjejer!

Nu är äntligen min klänning från Milly klar, fick trackiingnr häromdagen. Nu undrar jag bara om någon kan hjälpa mig översätta?
    Klänningen är i Helsingborg och det står:
    Held Customs-awaiting
    Payment Of Duties/taxes
    From Receiver

Innebär det att den är fast i tullen? och isfåall - hur lång tid lär det ta innan jag får räkning, och betalat (förutasatt att jag gör det direkt såklart) samt får hem klänningen?

• ditte1

Ibmarbrg: JÄTTEFIN klänning!! Vaov va bra den blev!!

• Boomtown

Hej Allihopa! Jag är ny på denna tråden. Undrar om ni kan hjälpa mig att välja. jag har hittat min drömklänning
    www.maggiesottero.com/dress.aspx&style=A3196LU
    På Milly bridal skulle det kosta 1900 kr inkl.frakt att sy upp den.
    på Lillsessan 4200 kr inkl.frakt tull och allt + en sjal. Och då används en finare spets och swarowski kristaller och det höjer priset. Annars så glänser den inte lika fint.
    Min plånbok är inte fet! Men jag vill ju ha klänningen fin. Varifrån är det bäst att beställa den ifrån för att få bäst resultat?? Jag tror att LIllsessan vet vad hon pratar om. Hon förklarade hur den skulle sys och det var ingen lätt grej. Känns som Milly Bridal kanske tar lite lätt på det. Jag tycker att klänningarna på Milly Bridal är jättefina. men de är ju inte helt täckta i spets som den här. Hade det varit en slät klänning så hade jag helt lätt valt Milly. nu känns det svårare.
    Vad tycker ni om klänningen och vilket företag ska jag välja?

• Ankan80

Maila Millys och fråga. Oftast finns det redan en kund som beställt den. De gör ju en hel drös med Maggie kopior.
    Om de har det så be att få se en bild. Kostar inget att fråga . Du kan ju bara säga att du vill avvakta sen.

• Linda och Hannes

Nu har jag oxå köpt kinaklänning!
    Det blir den här: www.kanaccasbridal.com/shopexd.asp
    Vi skall ha 2 ceremonier, en borgerlig (som är jättehemlig) och en kyrklig. Denna klänning tänkte jag till den borgerliga.
    Jag vill ju va lite retro så då tyckte jag att denna passade i stilen. Ungefär samma färg oxå.

• Nienna

Ni som beställt från t.ex. Kanacca som har EMS som leverantör, vilka är det som levererar här inom Sverige, finns EMS här också?

• EnaOline

hej tjejer! Har någon av er tvättat sin kina klänning? Jag ska kemtvätta min och han på kemtvätten sa att det finns en liten risk med att kemtvätta den.. Nu blev jag orolig/ nervös, han sa att risken är väldigt liten.

• pinuppa78
    Ankan80 skrev 2008-06-26 11:39:28 följande:
    Maila Millys och fråga. Oftast finns det redan en kund som beställt den. De gör ju en hel drös med Maggie kopior.Om de har det så be att få se en bild. Kostar inget att fråga . Du kan ju bara säga att du vill avvakta sen.
    ja trodde samma som di men när ja hörde av mi så sa Milly att de inte var några problem me den ja vill ha men lillsessan va jättepetiga eftersom denna ja ska ha ä ganska ny från MS så de tog ett tag för hon var tvungen att prata me de sina som skulle sy den om de kunde få den likadan..90% fick ja till svar efter ett tag men vågar man på de..4400 skulle hon ha men en butik i sthlm hade den kopian å ville ha 6000...va gör man..
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!