• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Ankan80

Jag tycker 5-6 månader innan. Allt kan hända.
    Min allra första klänning brann upp i en av postens bilar.
    Hur troligt är det liksom. Fick en till utan kostnad men det tog ju en månad extra.

Beställ när det är lågsäsong, så du inte får en slarvigt gjord klänning pga tidspress.

• pinuppa78

kanske dum fråga men när ä de lågsäsong..typ vinter å förvår...

• pinuppa78

skicka ett kort på den klänningen ja vill ha uppsydd kopia, en MS klänning som inte vart på marknaden allt för länge å de var inga problem skrev hon efter att hon pratat me fabriken å den har drapering efter drapering..kolla själva...www.maggiesottero.com..tryck collection i vänstra upper hörnet..sen nr 8 på höger upper hörn å den längst ner..SaBelle..de skulle inte vara några problem sa hon..

• Ankan80

Det kanske är av ett annat material?

• Iluna

de e för att n del av fabriken, den som gör lite mer anavserade klänningar syr vissa till maggie sottero. fick du veta va den skulle kosta?

• Kay2009

Hej,
    skall precis till att lägga min oder till Milly Bridal men vill bara kolla med er erfarna att allt skett enligt vanlig ordning.

1) Jag har skickat bilder på hur jag vill ha min klänning (inkl val av material)
    2)De har lämnat prisförslag och skickat en faktura.
    3)Jag skall nu betala, och SEN kryssa i exakt vad jag vill ha och vad jag har för storlek.

Är detta enligt den ordning ni också har beställt?

För mig känns det nämligen något avigt att betala innan jag ens angivit mina mått samt bekräftat att de har rätt bilder i min beställning.

• pinuppa78
    Iluna skrev 2008-06-25 16:26:51 följande:
    de e för att n del av fabriken, den som gör lite mer anavserade klänningar syr vissa till maggie sottero. fick du veta va den skulle kosta?
    hej
    ja fick priset på 4.400 med sjal å väska till å de va lillsessan som skulle sy upp den till 90 % liknelse
  • Cissit
    Kay2009 skrev 2008-06-25 16:37:03 följande:
    Hej,skall precis till att lägga min oder till Milly Bridal men vill bara kolla med er erfarna att allt skett enligt vanlig ordning.1) Jag har skickat bilder på hur jag vill ha min klänning (inkl val av material)2)De har lämnat prisförslag och skickat en faktura.3)Jag skall nu betala, och SEN kryssa i exakt vad jag vill ha och vad jag har för storlek.Är detta enligt den ordning ni också har beställt?För mig känns det nämligen något avigt att betala innan jag ens angivit mina mått samt bekräftat att de har rätt bilder i min beställning.
    Så gick min order till också och det verkar vara så de gör.
  • Pyron

Jag funderar på om jag ska ta bort ärmarna på min klänning. vad tror ni. kolla i galleriet.

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!