• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Ankan80

Jag hade absolut inte chansat på Millys då. Tycker de säger att de kan sy allt, men att resultatet inte blir bra sen.

Jag hade nog faktiskt valt att satsa på originalet då jag inte tycker det är så stor skillnad och så får du den som du vill ha den.

• Ankan80

Jättefin klänning förresten!!

• Zsarah
    Boomtown skrev 2008-06-26 11:33:10 följande:
    Hej Allihopa! Jag är ny på denna tråden. Undrar om ni kan hjälpa mig att välja. jag har hittat min drömklänningwww.maggiesottero.com/dress.aspxPå Milly bridal skulle det kosta 1900 kr inkl.frakt att sy upp den.på Lillsessan 4200 kr inkl.frakt tull och allt + en sjal. Och då används en finare spets och swarowski kristaller och det höjer priset. Annars så glänser den inte lika fint.Min plånbok är inte fet! Men jag vill ju ha klänningen fin. Varifrån är det bäst att beställa den ifrån för att få bäst resultat?? Jag tror att LIllsessan vet vad hon pratar om. Hon förklarade hur den skulle sys och det var ingen lätt grej. Känns som Milly Bridal kanske tar lite lätt på det. Jag tycker att klänningarna på Milly Bridal är jättefina. men de är ju inte helt täckta i spets som den här. Hade det varit en slät klänning så hade jag helt lätt valt Milly. nu känns det svårare.Vad tycker ni om klänningen och vilket företag ska jag välja?
    Du ska tänka på att om du beställer från milly kan tull och moms tillkomma om du fastnar i tullen, bra att veta och ta i beräkning, vet inte exakt vad det kan bli. i lillsessan klänningar är de inräknat, men det är ju förstås billigare att beställa direkt från en kina fabrik.
  • Zsarah

*om den fastnar i tullen ska det förstås stå:P

• Ankan80

Ni som handlar på Kanacca och 1koo mfl. Tänk på att det är originalen som visas på bilderna. Det är en kopia av denna ni får och den kan i princip se ut hur som helst. :-O

Satsa på de som visar originalbilder i stället, typ Millys.
    Annars är det lite köpa grisen i säcken.

Bara ett tips o tanke.

• Linda och Hannes

Ehrm... Jo detta är jag väl medveten om.
    Om den är alldeles för hemsk får jag väl använda den som städrock eller nått.
    Vill prova och se ifall Kanacca kan leverera innan jag gör några fler beställningar.

Ankan80 skrev 2008-06-26 14:05:56 följande:
    Ni som handlar på Kanacca och 1koo mfl. Tänk på att det är originalen som visas på bilderna. Det är en kopia av denna ni får och den kan i princip se ut hur som helst. :-OSatsa på de som visar originalbilder i stället, typ Millys.Annars är det lite köpa grisen i säcken.Bara ett tips o tanke.
  • Ankan80

Ja, alltså det behöver ju inte bli hemskt. Kan ju bli jättefina klänningar också.

Men för de som missat det ville jag bara säga det .
    Så man inte blir besviken alltså.

Linda och Hannes skrev 2008-06-26 14:09:01 följande:

Ehrm... Jo detta är jag väl medveten om.Om den är alldeles för hemsk får jag väl använda den som städrock eller nått.Vill prova och se ifall Kanacca kan leverera innan jag gör några fler beställningar.
  • Ankan80

Och sen var det det där med att beställningarna hamnar hos olika fabriker så det kan vara svårt att jämnföra från gång till annan.

• wildalila

heeej o hå!!!

Jag ahade tänkt att beställa en klänning från milly bridal. Men tänkte kolla med er vad ni tycker. När behöver jag börja beställa. Jag gifter mig 15 nov. =)

Tänkte även passa på att kolla om det är så ngn har provat klänningarna innan ni beställt typ orginalet. KIllen är lite bråkigt och tycker att man måste göra det. Men jag är sjukt ivrig och vill bara skicka i väg beställningen..

• Ankan80

4-6 månader innan skall du helst beställa

Har du inte provat någon klänning alls?
    Det kan vara svårt att veta från en bild att man passar i klänningen.
    Du kan ju prova en liknande klänning först, för säkerhets skull.
    Beror ju iofs lite hur du ser ut och hur svårt/lätt du har att hitta kläder.

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!