• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • wildalila

så då börjar det bli dags alltså... hmm

jag har provat massa klänningar.. så jg tror jag vet att de kommer bli bra med den klänningen...... måste snabb banta nuuuuuuu

• Ankan80

Aha...ok. men då är det ju bara att köra!!!

• Cissit

Nu har jag fått bilder på min klänning som är nästan färdig enligt millys. Den är fin och så men lite besviken måste jag säga att jag är, dels har den annan färg än jag tänkt mig och sen saknas det lilla släpet på den...den känns inte hellre lika vid som originalet. Sen tycker jag att broderierna ser lite knepiga ut, jag funderar lite på om de användt sig av den där gipyrmetoden eller vad det hette...Men det är svårt att se på så dåliga bilder tycker jag.

Kan ni vara snälla och hjälpa mig och komma med lite åsikter innan jag mailar tillbaks till dem? Bilder på den uppsydda klänningen och på originalet finns på min sida.

Tack!

• wildalila
    Cissit skrev 2008-06-26 16:48:23 följande:
    Nu har jag fått bilder på min klänning som är nästan färdig enligt millys. Den är fin och så men lite besviken måste jag säga att jag är, dels har den annan färg än jag tänkt mig och sen saknas det lilla släpet på den...den känns inte hellre lika vid som originalet. Sen tycker jag att broderierna ser lite knepiga ut, jag funderar lite på om de användt sig av den där gipyrmetoden eller vad det hette...Men det är svårt att se på så dåliga bilder tycker jag.Kan ni vara snälla och hjälpa mig och komma med lite åsikter innan jag mailar tillbaks till dem? Bilder på den uppsydda klänningen och på originalet finns på min sida.Tack!
    tycker den är jääääääättteee fin!!!!
  • Cissit
    wildalila skrev 2008-06-26 16:52:11 följande:
    tycker den är jääääääättteee fin!!!!
    Vad bra! Jag tycker att den är fin och så...men inte att den är jättelik originalet...bara att den är så vit gör ju mkt, det ska ju egentligen vara guldfärg i undertyget. Men men, känns som om det är saker som kommer ta för lång tid att åtgärda. Visserligen så gifter vi oss inte förrens 16 augusti, men jag vill ha gott om tid till att göra ändringar eller köpa en ny om jag inte blir nöjd.

Men tycker du inte att det ser ut som om broderierna "sticker ut" lite? Som om de var urklippta o ditlimmade? Längst ner tror jag tom att de bara nålat fast dem än så länge. Tänker på tjejen tidigare i tråden som fick en klänning med påklistrad brodyr som inte var så snyggt...oroar mig lite för det..
  • jennygroda

Jag fick tyvärr en klänning som var 10 cm för stor runt brösten, och det är alldelles för mycket tyg i den så jag ser större ut än vad jag är :(
    de var dessutom 2 veckor försenade.. nu har jag 3 veckor på mig att sy till den så den blir bra och det ser sådär ut, är lite ledsen för det, för den hade varit så fin om den passade!
    Jag åkte fast i tullen och fick skicka mitt paypal-kvitto till Tnt (som levererade klänningen) och sedan fick jag betala 466 kr för tull och införelseavgift.

Blää, är det någon som har någon bra kontakt med någon med sykunskaper i Malmöområdet tackar jag vänligast för tipsen :D

• Cissit

Ajdå jennygroda, vad trist...tur att den inte var för liten iallafall, lättare att sy in än ut. Har tyvärr inga tips om någon med sykunskaper men jag hoppas att du hittar någon snart. Lycka till!

• Cissit

Inga fler som har några kommentarer om min klänning?

• CaCC

Tycker den ser fin ut. Men det är synd att det inte är något släp på den som på orginalet. Tycker också det ser ut som de bara nålat fast dekoren nertill. Maila dem och fråga varför det inte är något släp på, det hade jag gjort.
    Men annars ser den jättefin ut.

Cissit skrev 2008-06-26 16:48:23 följande:
    Vad bra! Jag tycker att den är fin och så...men inte att den är jättelik originalet...bara att den är så vit gör ju mkt, det ska ju egentligen vara guldfärg i undertyget. Men men, känns som om det är saker som kommer ta för lång tid att åtgärda. Visserligen så gifter vi oss inte förrens 16 augusti, men jag vill ha gott om tid till att göra ändringar eller köpa en ny om jag inte blir nöjd.

Men tycker du inte att det ser ut som om broderierna "sticker ut" lite? Som om de var urklippta o ditlimmade? Längst ner tror jag tom att de bara nålat fast dem än så länge. Tänker på tjejen tidigare i tråden som fick en klänning med påklistrad brodyr som inte var så snyggt...oroar mig lite för det..
  • Amazonen

Cissit - jag tycker klänningen var jättefin!!!!! Det ser ut som tyget under har en annan nyans, inte så stor skillnad som de på originalbilderna. Var det tänkt så? Hursomhelst är den superfin!

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!