• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Iluna

ja de va verkligen billigt..för dom ja kollat på ligger runt 16000kr å man lär ju hitta någon liknande som man vill ha :) nu kanske man inte spräcker hela budgeten :D

• Stockholm09

Finns ju affärer som har dom priserna i Stockholm på jättefina klänningar så det är ju inte så billigt att beställa via henne? Då är det billigare att köpa direkt själv?

Fast beror väl mycket på märke?

• Ankan80

Skall tillägga att priset är inkl. frakt och ev. tullavgifter.
    Hos Lillsessan alltså. Kan verkligen rekommendera henne!

• Ankan80

Och så sköter hon all kontakt med fabriken. Jätteskönt tycker jag iaf.

• Stockholm09

Okej, men så svårt är det väl inte? *inte försökt*

• EnaOline

jag betalade 1200 för min, med frakt... och kommunikationen gick hur bra som helst med dem i kina fast de var kass på engelska..

• Tx2

Oj, det var ännu billigare. Har hängt på tråden o läst men jag minns inte vilka du anlitade. Var det en "avancerad" klänning? Har ju drömt om maggie sottero-klänningar men insett att budgeten inte håller för en sådan. Vore toppen att beställa från kina för att hålla nere kostnaden men det känns som en jättestor chansning.

EnaOline skrev 2008-06-23 11:04:46 följande:
    jag betalade 1200 för min, med frakt... och kommunikationen gick hur bra som helst med dem i kina fast de var kass på engelska..
  • EnaOline

jo det är ju en stor chansning, jag köpte min på ebay, sök på wedding gown...

• Tx2

Får väl börja med att gå ut o prova o kolla vad som finns i göteborg. Och sedan fundera på om jag vågar ta risken att beställa från kina.

• Zsarah

Priset vid lillsessan beror ju på klänning, men fråga henne. Min klänning skulle ha kostat 8900kr. (om jag skulle ha köpt en här hemma) och då skulle jag ännu måste köpa underkjol och garderob, nu betalar jag 3600 och då är frakt och tull in i priset samt garderob och underkjol. Det är samma fabrik som gör davids bridal som gör lillsessans klänningar.

Stockholm09, jo det finns klänningar i den prisklassen här hemma men om man beställer en kina klänning kan du få en över 10 000 kr klassen betydligt billigare.

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!