• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • batwomen

040409:
    Ställ bara en fråga per mail.
    Jag har upptäckt att de endast svarar på första frågan.
    Skriv en raders mail det är säkraste sättet att få svar på de du undrar.
    Lite irriterande men så har det funkat för mig hos millys.

• 040409

ska pröva det med en fråga per mail, tack för tipset!

men hur gjorde ni då med själva beställningen? den ska nämligen göras på mail med på den sidan, är lite orolig att de inte får med allt om jag skriver hur jag vill ha det...

• CherryBomb

Hejsan!

Jag tänkte bara höra om ni hört om det gått dåligt få någon någongång, och om ni som köpt, har valt att måttbeställa?
    Och vad är tullavgift?

Tacksam för svar!
    /Anneli

• Iluna

tänkteprecis ställa samma fråga..är de många som haft krångel med beställningar från kina och vilket företag det rörde sig om.

• FruT 080808

Cherrybomb
    ullavgiften är 37% på det du köpt + frakt tror jag.

Iluna
    Och littlecoral kan jag rekommendera, det var gjord exakt efter mina mått och det stog att det skulle ta 30 dagar att få hem den men det gick fortare. Men då betalade jag extra för det.

• FruT 080808

I dag finns bild på klänningen (dock dålig sådan), tar bort den ikväll..

• Stockholm09

FruT 080808 skrev 2008-06-22 16:17:53 följande:

Vacker :) Vilka köpte du ifrån?
  • Ankan80

Jättefin klänning!!!

FruT 080808 skrev 2008-06-22 16:17:53 följande:

• Ankan80

Tycker de flesta som beställer verkar nöjda, men det är kanske inte alla som skriver om sina dåligt sydda klänningar här.

Det är alltid en chansning att köpa en kinaklänning och man måste nog räkna med att få lite ändringar gjorda, tex. uppläggning av klänning.

Jag tycker man definitivt skall måttbeställa samt välja snörning bak i stället för dragkedja då det minskar risken för att man måste sy om eller tom köpa en ny klänning.

Generellt kan man säga att ju billigare klänning du köper desto större är risken att du får en av dålig kvalité.

CherryBomb skrev 2008-06-22 15:13:57 följande:
    Hejsan!Jag tänkte bara höra om ni hört om det gått dåligt få någon någongång, och om ni som köpt, har valt att måttbeställa? Och vad är tullavgift?Tacksam för svar!/Anneli
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!