• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • batwomen

Min klänning ska komma i månadsskiftet, Millys ska skicka bilder innan de skeppar klänningen till mig.
    Va man kan vänta på bilder .
    Hoppas nu att allt är ok annars blir jag lessen. Har ni tjatat om bilderna eller snällt väntat?
    De lovade skicka bilder i söndags o jag vill ha nu!!!!
    Skickar de bilder just innan leverans el när de är halvklara?
    Ni andra som gjort en ändring efter ni sett bilder. Hur lång tid har det "lagts på" till leverans? Eller är de jättesnabba med ändringar?
    Många snygga klänningar man ser på era olika sidor kul att nästan ingen har beställt lika.
    Har försökt att stjäla bild från Millys att lägga in men det går inte .
    virrigt meil men sån e ja..

• Car0line

Hjälp.... Fick bilder på min klänning, och den ser hemsk ut. Kolla mitt galleri och jämför med orignalet.
    Ska be dom ta bort rosetten och fixa något själv ist.
    Har bett om bilder på baksidan oxå.

• Ankan80

Tyckte ändå den såg rätt bra ut, förutom rosetten. Dessutom har jag märkt att de har supersmala dockor. Blir kanske bättre på dig!

Sen undrar man ju lite om man kollar bakgrunden. Ser ju rätt skräpigt ut?!
    Var är det de syr egentligen?

Car0line skrev 2008-06-17 08:49:06 följande:
    Hjälp.... Fick bilder på min klänning, och den ser hemsk ut. Kolla mitt galleri och jämför med orignalet.Ska be dom ta bort rosetten och fixa något själv ist.Har bett om bilder på baksidan oxå.
  • grabbarna

tycker den ser bra ut, förutom rosetten då men be dom skicka med den löst istället eller är den det redan? svårt att se ordentligt för dockan är så rak men jag tror det är därför den ser rak och konstig ut, du ska väl ha en underkjol också då blir det annat...

Car0line skrev 2008-06-17 08:49:06 följande:
    Hjälp.... Fick bilder på min klänning, och den ser hemsk ut. Kolla mitt galleri och jämför med orignalet.Ska be dom ta bort rosetten och fixa något själv ist.Har bett om bilder på baksidan oxå.
  • Car0line

Skulle inte behöva någon underkjol sa de, de har lagt in två lager tyll ist. Men så som klänningen ser ut nu så tror jag nog att jag måste ha en underkjol.
    Ska kolla så att jag kan ta bort rosetten eller om de gör det.

Hoppas att den blir skaplig åtminstonde, jag har en sömmerska som ska hjälpa mig med fin justeringarna.

grabbarna skrev 2008-06-17 09:06:56 följande:
    tycker den ser bra ut, förutom rosetten då men be dom skicka med den löst istället eller är den det redan? svårt att se ordentligt för dockan är så rak men jag tror det är därför den ser rak och konstig ut, du ska väl ha en underkjol också då blir det annat...
  • Car0line

Ja, bakgrunden ser ju inte alltför rolig ut....

Ankan80 skrev 2008-06-17 08:55:26 följande:
    Tyckte ändå den såg rätt bra ut, förutom rosetten. Dessutom har jag märkt att de har supersmala dockor. Blir kanske bättre på dig!Sen undrar man ju lite om man kollar bakgrunden. Ser ju rätt skräpigt ut?! Var är det de syr egentligen?
  • Lina_K

CarOline: även jag känner mig lite fundersam till rosetten, den är ju i så mkt mörkare tyg än på originalet. (eller har du beställt det så?) Annars tror jag nog att den kan bli fin. Deras dockor har ju varken midja eller höfter så det är svårt att se.

Ps. Var har du hittat bilden på den bruna klänningen i ditt galleri? Den är jättefin!

• Car0line

Nej, jag beställde rosetten i ljus rosa.... Men jag fixar ett nytt band med rosett på när jag får hem den, ist för att krångla med dom. Jag beställde även en bolero, men de har sytt upp en helt annan än den jag beställde. Orkar inte tjafa, vill bara få hem klänningen så jag kan göra de ändringar som behövs.

Den bruna klänningen är en Mori Lee klänning. Har beställt den från USA.
    www.bestbridalprices.com/mori-lee-affairs-cocktail-dress-735-p-12153.html

Lina_K skrev 2008-06-17 09:58:20 följande:
    CarOline: även jag känner mig lite fundersam till rosetten, den är ju i så mkt mörkare tyg än på originalet. (eller har du beställt det så?) Annars tror jag nog att den kan bli fin. Deras dockor har ju varken midja eller höfter så det är svårt att se.Ps. Var har du hittat bilden på den bruna klänningen i ditt galleri? Den är jättefin!
  • Ankan80

Jag har såååååå tråkigt på jobb och bara surfar runt här på BT.
    Jag vill se bilder på min klänning nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu .

• FruT 080808

så här står det när jag söker på kolli nr.

2008-06-11 13:01:00 WUXI Posting
      2008-06-11 21:11:26 WUXI Despatch from Sorting Center
      2008-06-11 23:15:46 SUZHOU Despatch from Sorting Center
      2008-06-11 23:52:36 SUZHOU Arrival at Sorting Center
      2008-06-12 12:40:12 SHANGHAI Arrival at Sorting Center
      2008-06-12 20:07:50 SHANGHAI Despatch from Sorting Center

Har den fastnat nu eller? 5 dagar sen de hände nått sist.

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!