• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • grabbarna

ja dom säger att det är för att det är på kjolen som drar ner tyget när det hänger, för hela överdelen är ju broderad utan större problem...

• grabbarna

undrar lite om det är för att det kräver mycket jobb.....det går tydligen saktigare att sy på kjolen..alltså nu är ju inte jag sömerska men jag begriper inte varför man inte broderar innan man syr klänningen? det borde ju vara betydligt enklare....det kanske är där skon klämmer....

• Ankan80

Jag har för mig att de har datormaskiner till broderierna.
    Det som görs förhand är att brodera på pärlor och paljetter.

grabbarna skrev 2008-06-13 11:37:30 följande:
    undrar lite om det är för att det kräver mycket jobb.....det går tydligen saktigare att sy på kjolen..alltså nu är ju inte jag sömerska men jag begriper inte varför man inte broderar innan man syr klänningen? det borde ju vara betydligt enklare....det kanske är där skon klämmer....
  • tofflisar

En tanke till er som beställer från Kina: beställ i GOD tid. Min klänning får nämligen sys om ganska rejält hos sömmerska då den var på tok för stor och inte helt rätt i modellen. Kommer kosta mig ca 1300:- extra men klänningen blir ändå billigt meden slutsumma på 2500:-

Jag beställde från Sheshopping. Tärnornas klänningar satt dock perfekt.

• grabbarna

ja jo det görs på maskin just därför borde det väl vara enklare om dom syr innan dom sytt ihop hela klänningen

Ankan80 skrev 2008-06-13 11:49:19 följande:
    Jag har för mig att de har datormaskiner till broderierna.Det som görs förhand är att brodera på pärlor och paljetter.
  • FruT 080808
    Ljungfru skrev 2008-06-13 09:45:15 följande:
    Tjejer!Jag kan verkligen rekommendera snörning i ryggen.Tog om mina mått inför den nya klänningen jag skall beställa och hade minskat ett par centimeter. Tack vare snörningen sitter ändå brudklänningen som en smäck .
    Skönt att höra, jag tog det också för att om jag nu förhoppningsvis ska gå ner ännu mer (har redan lyckats gå ner 7-8 kg ).
  • Mamasnest
    grabbarna skrev 2008-06-13 11:29:12 följande:
    ja dom säger att det är för att det är på kjolen som drar ner tyget när det hänger, för hela överdelen är ju broderad utan större problem...
    Min klänning har massor av broderier ner på kjolen och det var inga probelm. Men du kanske har en annan sort och ett annat tyg?!
  • grabbarna

ja det kanske beror på tyget men nog tyckertjag att det ska gå utan problem, men det kanske är för att tyget blir så tjockt, dom verkar brodera genom alla lager...ja dom vill i vilket fall inte brodera mer eftersom dom tycker det blir fult

Mamasnest skrev 2008-06-13 13:17:45 följande:
    Min klänning har massor av broderier ner på kjolen och det var inga probelm. Men du kanske har en annan sort och ett annat tyg?!
  • Amazonen

Bumblebee - otroligt fin klänning och fina bilder! Grattis till att du blivit fru!

• The Bumblebee

Amazonen skrev 2008-06-13 15:14:03 följande:

Bumblebee - otroligt fin klänning och fina bilder! Grattis till att du blivit fru!
    Tack så mycket!
    Är glad att jag envisades med att ha den här klänningen och inte fick panik å valde en annan när jag upptäckte att den inte riktigt passade.
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!