• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Ljungfru

Ha ha ha.
    Ett rejält tygprov måste det vara.

Nienna skrev 2008-06-10 07:49:10 följande:
    Det behöver inte betyda att du måste betala tullavgifter. Paket måste ju alltid passera tullen men oftast har de skrivit typ "Tygprov värde 10 dollar" el dyl och då behöver man inte betala något.
  • FruT 080808

The Bumblebee skrev 2008-06-09 23:53:09 följande:

FruT 080808 skrev 2008-06-09 07:30:03 följande:
    Ska imorgon kolla igenom de bilder som vi fått uppladdade hittills - och lägga upp någon här på BT. DÅ kan du få avgöra själv. Men jag var nöjd iaf.
    Skönt att höra att du blev nöjd! Och Grattis du är ju numera FRU
  • Ankan80

Är det inte fler som fått hem sina klänningar???
    Jag har abstinens ...haha

• grabbarna

ingen klänning och inget besked men jag mejlade lillsessan igår och bad henne kolla om den är på G för snart är det industrisemester och sverige stannar av och bor man som mig på liten ort i norr är det nog svårt att få tag på duktiga sömerskor ifall nåt behöver ändras i vanliga fall och än svårare blir det ju under semestern.

hon skulle se till så att den var klar denna vecka för det var bara lite kvar på den för 2 veckor sedan....

Ankan80 skrev 2008-06-10 13:13:10 följande:
    Är det inte fler som fått hem sina klänningar???Jag har abstinens ...haha
  • Ankan80

Min skall också vara på G. Men man kan ju inte fråga hela tiden hur det går...hehe(också lillsessan kund).

• Ankan80

Fler Lillsessanbrudar här som kan visa bilder?

• Pyron

hur beställer man därifrån?
    Jag har hittat fina skor, men fattar inte.

blacknwhite skrev 2008-06-09 13:06:30 följande:
    Köpte en klänning till tärnan, skor till mig o en väska från duosheng.cn.Fick det idag o allt såg jättefint ut.Hoppas klänningen passar bara... den såg lite liten ut...
  • Ljungfru

Nu har klänningen kommit!. Äntligen!
    Men yippee-känslan uteblev dock.
    Jag är i och för sig till största delen nöjd och jag kommer definitivt att använda den. Måste säga att de lyckades väldigt bra att få överdelen så som jag beskrivit det. Det konstiga är att de lyckats sämre med kjoldelen och klänningen är ändå från deras egna sortiment. Upphängen känns fel och behöver justeras.
    Klänningen är också för lång.
    Det ser dock ut som om ändringarna skall gå att genomföra relativt enkelt. Upphängen är bara gjorda med en tråd som trätts igenom.

Bilder finns i galleriet. Blev dock inga bilder med klänningen på mig för jag var för svettig och irriterad vid provningstillfället.

• grabbarna

ser fin ut helt lik orginalet är det kanske inte men fiin

Ljungfru skrev 2008-06-10 21:00:12 följande:
    Nu har klänningen kommit!. Äntligen!Men yippee-känslan uteblev dock. Jag är i och för sig till största delen nöjd och jag kommer definitivt att använda den. Måste säga att de lyckades väldigt bra att få överdelen så som jag beskrivit det. Det konstiga är att de lyckats sämre med kjoldelen och klänningen är ändå från deras egna sortiment. Upphängen känns fel och behöver justeras.Klänningen är också för lång.Det ser dock ut som om ändringarna skall gå att genomföra relativt enkelt. Upphängen är bara gjorda med en tråd som trätts igenom.Bilder finns i galleriet. Blev dock inga bilder med klänningen på mig för jag var för svettig och irriterad vid provningstillfället.
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!