• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Thailand 08
    ROM2008 skrev 2008-06-06 19:16:28 följande:
    wildalila, mina klänningar från Kanacca höll tyvärr inte alls måttet.. Den ena var på tok för liten trots att jag gått ned 5 kg sedan jag mätte och den andra sprack i dragkedjan och är felsydd på flera ställen. Känns som om jag får gå ut i butik och skaffa ny nu inför bröllopet nästa helg . Får väl se hur jag gör.. Skräddare har bytt ut dragkedjan så nu funkar den i alla fall. Men köp inte ifrån dem är mitt råd. Just det jag beställde även två tärnklänningar som är helt oandvändbara. Fula och för mycket tyg, inget likt det på bilden! Summakardemumma hade jag sparat många slantar av att inte beställa från Kina men nu är jag i alla fall den erfarenheten rikare!
    Verkar väldigt konstigt! Alla klänningar jag beställt från dom har varit perfekt sydda och 100%ig passform
  • Cissit
    wildalila skrev 2008-06-05 10:58:52 följande:
    Hej... Följt denna tråd ganska länge. Har tänkt väldigt mycket på det här med kina klänningar. Blir det bra?Jag har läst att många är mkt nöjda och en del inte alls. Men en fråga .. är det ngn som har haft problem med era män när ni sagt att ni ska beställa från kina? Min kille blev jätte orolig när jag sa det. Han tyckte liksom att det är en stor risk att göra det. Hur har ni hanterat den situationen?Eller är det bara jag som fått det problemet?
    Min kille sa "oj, ta två på en gång när det ändå är så billigt!" :) Vi kommer antagligen även att beställa kostym till honom över nätet, visserligen via ett svenskt företag, men den sys upp i vietnam...lite chansning där också men vad tusan :)
  • Cissit

Idag fick jag bilder på ena tärnklänningen, både jag och min ena tärna (ska visa bilden för den andra tärnan senare) tycker det ser bra ut. Är jättenyfiken på att se hur min klänning blir också...

Bilder finns i galleriet :)

• The Bumblebee

Snart får ni se bilder på min klänning - som det varit så fram å tillbaka med Sömmerskan har nog fått till den bra, tänker inte prova nåt mer förrän imorgon när det är dags på riktigt!
    Om 14 timmar står jag framför prästen å lovar min m2b kärlek så länge vi lever Så i övermorgon borde ja ha bilder att lägga ut här.

• Maja74

Oj vad jag är sen med att svara... Nej inte så mycket, lite i korsryggen på sidan behöver den tas in och så får jag fixa urringningen för det är lite för mycket ;)

Zsarah skrev 2008-05-31 17:27:42 följande:
    Snygg klänning, var den mycket för stor?
  • EnaOline

hej tjejer, min klänning har försvunnit i posten, maximal otur eller vad? Som tur är så kommer han jag köpte klänningen av, sy en ny till mig utan att jag ska behöva betala för det. Tur att jag beställde så långt i förväg!

• Danielaa
    Cissit skrev 2008-06-06 20:39:35 följande:
    Min kille sa "oj, ta två på en gång när det ändå är så billigt!" :) Vi kommer antagligen även att beställa kostym till honom över nätet, visserligen via ett svenskt företag, men den sys upp i vietnam...lite chansning där också men vad tusan :)
    ohh, var hittar man klæder till brudgummen på nætet? Har jag inte sett! De kostar ju EN HEL DEL hans klæder me har jag mærkt...

Nån som har koll på MillyBridal? Bra klænningar? Hur lång leveranstid?
  • Cissit
    Danielaa skrev 2008-06-07 17:58:05 följande:
    ohh, var hittar man klæder till brudgummen på nætet? Har jag inte sett! De kostar ju EN HEL DEL hans klæder me har jag mærkt...Nån som har koll på MillyBridal? Bra klænningar? Hur lång leveranstid?
    Vi funderar på att beställa ifrån www.suitopia.se, de verkar rätt bra. Kommer antagligen få hem tygprover på måndag så får vi se om vi hittar något...
  • Fröken G

Tack Nienna och Pyron för era avar angående brudnäbbskläder till lillkillen. Tror att jag kanske har hittat vad jag söker. Vad beställde ni för något?

• Pyron

Jag beställde två svarta fina kostymer till lillkillarna. Just det ja, dom är rätt smala i midjan, så för min stora kille som alltid får sy in brallor till så måste vi ta bort lite av resåren, men det finns mycket resår att justera med.

Fröken G skrev 2008-06-08 00:14:02 följande:

Tack Nienna och Pyron för era avar angående brudnäbbskläder till lillkillen. Tror att jag kanske har hittat vad jag söker. Vad beställde ni för något?
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!