• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • wildalila

Hej...

Följt denna tråd ganska länge. Har tänkt väldigt mycket på det här med kina klänningar. Blir det bra?
    Jag har läst att många är mkt nöjda och en del inte alls. Men en fråga .. är det ngn som har haft problem med era män när ni sagt att ni ska beställa från kina?
    Min kille blev jätte orolig när jag sa det. Han tyckte liksom att det är en stor risk att göra det. Hur har ni hanterat den situationen?

Eller är det bara jag som fått det problemet?

• EnaOline

wildalila jo min snubbe var också väldigt skeptisk och orolig, han är det fortfarande... Så jag hoppas verkligen att klänningen är perfekt...! Usch jag är orolig jag också om jag ska vara ärlig..

• Ankan80

Förklara för honom att det är bra för budgeten
    Jag beställde via lillsessan, vilket är vattentätt. Är klänningen av dålig kvalite´t eller felsydd på något sätt så får du en ny.
    Han hade nog varit mer skeptiskt till de andra företagen.

wildalila skrev 2008-06-05 10:58:52 följande:
    Hej... Följt denna tråd ganska länge. Har tänkt väldigt mycket på det här med kina klänningar. Blir det bra?Jag har läst att många är mkt nöjda och en del inte alls. Men en fråga .. är det ngn som har haft problem med era män när ni sagt att ni ska beställa från kina? Min kille blev jätte orolig när jag sa det. Han tyckte liksom att det är en stor risk att göra det. Hur har ni hanterat den situationen?Eller är det bara jag som fått det problemet?
  • wildalila

mmm.. får väl försöka övertyga honom.. dra en vit lögn i värsta fall=) *ler*

• wildalila

men utöver samboproblemet så är de bra kvalitet och så?

• Pyron

Min man belv oxå orolig. Men jag sa att här skrivits så mycket possitivt så jag litar på att jag inte blir lurad.
    Sen beställde jag bara, efter det har jag även beställt andra saker från andra länder och det har gått toppenbra varje gång.

Jag är helnöjd med kvliten på min klänning. Den är bara sååå supersnygg.

• Blivande fru 080808

Jag har också köpt en kinaklänning och jag blev jättenöjd! Fast den var måttbeställd kommer jag få göra några justeringar men eftersom den var så billig gör det inget att lägga lite pengar på att få den justerad.Det var ju inga allvarliga fel utan den var lite för lång och för vid i ärmarna.

• Ankan80

...och oftast måste man ju göra justeringar på de klänningar man köper i butik med...

• Erica och Magnus

Hejsan!

Jag har beställt min klänning från Milly Bridal - och jag är jättenöjd! Betalade totalt 1700 kr för klänning, kjol och frakt. Visst den kanske inte är 100%, men vad ska man förvänta sig för den slanten?! Den duger alldeles perfekt för mig, fint sydd, kraftigt tyg, snabb leverans och ja, helt perfekt!

Jag kan personligen rekommendera dem, men som sagt alla har ju olika erfarenheter och krav, men jag ville bara lägga till detta! 2 augusti blir jag Fru:)

• ROM2008

wildalila, mina klänningar från Kanacca höll tyvärr inte alls måttet.. Den ena var på tok för liten trots att jag gått ned 5 kg sedan jag mätte och den andra sprack i dragkedjan och är felsydd på flera ställen. Känns som om jag får gå ut i butik och skaffa ny nu inför bröllopet nästa helg . Får väl se hur jag gör.. Skräddare har bytt ut dragkedjan så nu funkar den i alla fall. Men köp inte ifrån dem är mitt råd. Just det jag beställde även två tärnklänningar som är helt oandvändbara. Fula och för mycket tyg, inget likt det på bilden! Summakardemumma hade jag sparat många slantar av att inte beställa från Kina men nu är jag i alla fall den erfarenheten rikare!

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!