• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Pyron

Ska kolla hiphop butiken ikväll.

Tack för varningen, då handlar jag inte där.

• Vikctoria

Pyron - vilken fin klänning! Den är ju helt klart annorlunda - kul! Superfin och med jättefina ärmar.

Hoppas att det går att lösa att den är för lång!

• Vikctoria

Blev så inne i att titta på Pyrons klänningar, så jag glömde skriva det jag egentligen skulle..

Min klänning har kommit! I eftermiddag ska jag hem till lillsessan och hämta den! Jag ska prova den hos henne för att få expertråd och hjälp om hur den sitter och så ska min mamma följa med som stöd och som fotograf..

Jag beställde den 31/3 (eller lillsessan skickade in beställningen då) och idag 4/6 kom den - det tog alltså 9 veckor och 2 dagar.

Nu är det "bara" 24 dagar kvar till den stora dagen - åh, jag blir alldeles pirrig bara av att skriva det! - och det mesta är nu klart, bara småfix kvar. :)

• Stockholm09

Hej, en fråga. Hur många har beställt från Milly bridal och hur gjorde ni? Vill gärna se bilder på färdiga klänningar.

• Ankan80

Det är en del här som beställt, dock inte jag.
    Men jag kan säga att de klänningarna som finns på deras bilder mycket väl överensstämmer med vad du kommer få.

• batwomen

Nu har jag äntligen bestämt mig för att göra en rush order, som någon tipsade om här.
    Jag orkar inte med spänningen om, att, kanske, klänningen kommer i tid med "vanlig" beställlning.
    Det är värt att betala §50 för god natt sömn och lite mindre gråa hår
    Alltid kul att läsa om ni som fått hem era klänningar och är nöjda.
    Jag längtar såååååå.

• DetOrdnarSig
    Stockholm09 skrev 2008-06-04 11:33:35 följande:
    Hej, en fråga. Hur många har beställt från Milly bridal och hur gjorde ni? Vill gärna se bilder på färdiga klänningar.
    Bilder finns i mitt galleri. Klänningen heter Porsha Lynette.
  • DetOrdnarSig

Såg att du även frågade hur man gör. Jag beställde min via Millys ebay-shop, men det som hände då var att 1. jag vann auktionen 2. de mailade mig med information om hur jag skulle betala och skicka in måtten 3. jag betalade 4. jag skickade in måtten 5. jag fick en sida med information om när klänningen skulle påbörjas och vara klar 6. väääänta.... 7. den kom hem med DHL

• Amazonen

hej Stockholm 09! Jag beställde också från Milly Bridal men direkt från deras mail efter att ha mailat lite frågor fram och tillbaka till dem. Det tog ca 1½ månad från att jag fyllt i mina mått på länken jag fick från dem efter jag hade betalt. Är jättenöjd med klänningen och med deras service!

:)

Stockholm09 skrev 2008-06-04 11:33:35 följande:
  • Ankan80

Åhh...fick nyss svar från Lillsessan. Min klänning håller på att sys för fullt....Tjohooooo!!!

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!