• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Nienna

Ljungfru - Klänningen ser jättefin ut, hoppas du får till den som du vill.

• Ljungfru

Tack,
    funderar... antagligen är klänningen på originalbilden sydd i ett styvare tafft än vad min är. Undrar också vad rätt underkjol och rätt pressning gör.
    Får höra mig för med någon som vet.
    Jag bad ju om att få beställa en underkjol som passade till från Kanacca men fick till svar att underkjol inte behövs eftersom det är två lager tyll i klänningskjolen. Konstigt. Att de inte passade på att sälja mer när de hade chansen. Nu får jag kanske gå och hyra en.

• blacknwhite

pyron
    jag mailade o frågade om priser. beställde även genom mail.
    dom var jättenoga med att bekrafta så att allt blev rätt

• FruT 080808
    Ljungfru skrev 2008-06-10 21:00:12 följande:
    Nu har klänningen kommit!. Äntligen!Men yippee-känslan uteblev dock. Jag är i och för sig till största delen nöjd och jag kommer definitivt att använda den. Måste säga att de lyckades väldigt bra att få överdelen så som jag beskrivit det. Det konstiga är att de lyckats sämre med kjoldelen och klänningen är ändå från deras egna sortiment. Upphängen känns fel och behöver justeras.Klänningen är också för lång.Det ser dock ut som om ändringarna skall gå att genomföra relativt enkelt. Upphängen är bara gjorda med en tråd som trätts igenom.Bilder finns i galleriet. Blev dock inga bilder med klänningen på mig för jag var för svettig och irriterad vid provningstillfället.
    Så tråkigt att höra! Hoppas att mi får ordning på den.

Det verkar som att dom är rätt slarviga nu?
    Eftersom så många har blivit besvikna. Kanske lika bra att ställa in sig på att det finns flera fel med klänningen. Vill ha hem den nu! Måste ju finnas tid att hinna ändra den med...
  • Miilia

min Kanacca har lämnat Shanghai den 5:e juni ...väntar med spänning på att den skall landa hemma men nu blir jag nervös när det är så många som varit missnöjda..

återkommer när min klänning är här ... nervös !!

hur många dagar kan de ta ?

• Mamasnest

Alltså, mina klänningar är jättefina som jag fick från Millys, men bortsett från brudklänningen så ser de inte alls ut som bilderna jag skickade. Tärnklänningarna är så annorlunda mot originalet som de kan bli, en helt annan klänning helt enkelt. På min andra klänning stämde varken färgen eller tyget.

Är det fler som upplever det så här?'

• Ankan80

Jag har nog upplevt det likadant.
    Dels är det svårt att exakt göra likadant från en bild.
    Dels är det ju faktiskt olagligt att göra en exakt kopia. De måste ändra lite detaljer.
    Men man tycker ju att iaf. tyger och färger skall överensstämma.

• Ljungfru

Jag tycker att de lyckades återskapa överdelen på min så som jag beskrivit det. Verkligen över all förväntan. Däremot lyckades de inte så bra med att återskapa sin egna kjol .
    Man får helt enkelt räkna med att den inte blir precis som på bilden.
    Jag är ändå jättenöjd. Den är helt underbar. Det värsta är att jag kommer prova sönder den .

• Pingi

Hej!
    Nu fins två bilder på mina kläningar från millys i mitt galleri om ni vill se. Jag är jättenöjd med mina kläningar både utsseende och kvalite.

• Amazonen

Jättefina klänningar Pingi!
    Jag är också kanonnöjd med mina från Millys. Brudklänningen behövdes tas in lite under armarna men det fixar en sömmerska, annars satt den perfekt och broderierna och tyget är underbart!

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!