• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • The Bumblebee

I mappen * Bröllop * alltså...

• Novemberbröllop08

Nu är min klänning från Milly beställd, längtar tills den kommer. Bild finns i mitt galleri.

• FruT 080808

The Bumblebee skrev 2008-06-13 08:20:36 följande:

I mappen * Bröllop * alltså...
    Fina bilder! Så man längtar nu!
  • Ankan80

Den såg ut att passa perfekt på dig!! Jättefin!
    Grattis i efterskott!

The Bumblebee skrev 2008-06-13 08:19:48 följande:

Ljungfru och ni andra:Nu har jag några bilder på min klänning (från bröllopet ) i mitt galleri på FL. Länkar dit om nån vill se:www.familjeliv.se/hem/the_bumblebee/galleri.p...*%20Br%F6llop%20*
  • Ljungfru

Grattis!
    Och vilken underbar klänning.
    Jag antar att du sett att jag varit inne och kikat i ditt galleri. Är så nyfiken på folks klänningar och glömmer vilka man sett och inte.

The Bumblebee skrev 2008-06-13 08:19:48 följande:

Ljungfru och ni andra:Nu har jag några bilder på min klänning (från bröllopet ) i mitt galleri på FL. Länkar dit om nån vill se:www.familjeliv.se/hem/the_bumblebee/galleri.p...*%20Br%F6llop%20*
  • Ljungfru

Tjejer!
    Jag kan verkligen rekommendera snörning i ryggen.
    Tog om mina mått inför den nya klänningen jag skall beställa och hade minskat ett par centimeter. Tack vare snörningen sitter ändå brudklänningen som en smäck .

• The Bumblebee

Tack ska ni ha!

Jag är verkligen nöjd med klänningen (folk var alldeles betagna och jag gillar att jag aldrig sett nån liknande klänning på nån annan ) men rekommenderar, precis som Ljungfru, er att välja korsettrygg.
    Min klänning fick sys in 4 centimeter och var ändå lite för stor. Jag tycker förstås (med tanke på att jag valde det ) att det är snyggare med dragkedja - men klänningen måste ju sitta bra för att vara fin och då är snörning det bästa.

• grabbarna

skit också det strular med broderiet, fabriken säger att det inte blir bra för att det veckar sig och man ser lite fördjupningar runt det dom gjort. vad fan gör man låter dom fortsätta och hoppas på det bästa eller gör avkall på vad man tänkt sig. jag fick ju supergrov gipyr på den förra och det är inte heller snyggt men det går ju trots allt att ta bort det gör det inte om broderiet blir fult...

har frågat om dom ev kan göra en tunnare gipyr eller om det går bättre om dom ändrar broderiet lite och tar bort lite blommor som säkert är lite krångligare att göra och ev kortar ner det hela också. får se vad dom säger.....

lillsessan bad dom fortsätta iom hon vet hur gärna jag vill ha broderiet (även om det inte är till vilket pris som helst)men det går tydligen sakta att brodera för att det ska bli bra så dom hinner nog ändra om det är så..

• Ljungfru
    grabbarna skrev 2008-06-13 10:54:26 följande:
    skit också det strular med broderiet, fabriken säger att det inte blir bra för att det veckar sig och man ser lite fördjupningar runt det dom gjort. vad fan gör man låter dom fortsätta och hoppas på det bästa eller gör avkall på vad man tänkt sig. jag fick ju supergrov gipyr på den förra och det är inte heller snyggt men det går ju trots allt att ta bort det gör det inte om broderiet blir fult...har frågat om dom ev kan göra en tunnare gipyr eller om det går bättre om dom ändrar broderiet lite och tar bort lite blommor som säkert är lite krångligare att göra och ev kortar ner det hela också. får se vad dom säger.....lillsessan bad dom fortsätta iom hon vet hur gärna jag vill ha broderiet (även om det inte är till vilket pris som helst)men det går tydligen sakta att brodera för att det ska bli bra så dom hinner nog ändra om det är så..
    Jag förvånas över detta. Din klänning är väl inte den enda med broderier. Att det skall vara så svårt.
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!