• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • FruT 080808

The Bumblebee skrev 2008-06-07 01:14:54 följande:

Snart får ni se bilder på min klänning - som det varit så fram å tillbaka med Sömmerskan har nog fått till den bra, tänker inte prova nåt mer förrän imorgon när det är dags på riktigt! Om 14 timmar står jag framför prästen å lovar min m2b kärlek så länge vi lever Så i övermorgon borde ja ha bilder att lägga ut här.
    hur gick det med klänningen?
    Blev det brà?
  • blacknwhite

Köpte en klänning till tärnan, skor till mig o en väska från duosheng.cn.
    Fick det idag o allt såg jättefint ut.
    Hoppas klänningen passar bara... den såg lite liten ut...

• Lindan77
    ROM2008 skrev 2008-06-06 19:16:28 följande:
    wildalila, mina klänningar från Kanacca höll tyvärr inte alls måttet.. Den ena var på tok för liten trots att jag gått ned 5 kg sedan jag mätte och den andra sprack i dragkedjan och är felsydd på flera ställen. Känns som om jag får gå ut i butik och skaffa ny nu inför bröllopet nästa helg . Får väl se hur jag gör.. Skräddare har bytt ut dragkedjan så nu funkar den i alla fall. Men köp inte ifrån dem är mitt råd. Just det jag beställde även två tärnklänningar som är helt oandvändbara. Fula och för mycket tyg, inget likt det på bilden! Summakardemumma hade jag sparat många slantar av att inte beställa från Kina men nu är jag i alla fall den erfarenheten rikare!
    Har också beställt från Kanacca. Mina klänning blev lite för stor, sedan hade dom inte förståt att jag inte ville ha släp. Men annars jätte fin. Min dotters blev för liten. Och där var det också lite missförstånd. Bad att dom skulle skicka bilder när dom var klara men det gjorde dom inte. Så tyvärr han jag inte se innan vad som var fel. Jag älskar verkligen klänningarna. Betalade 2000:- för dessa två, men får nu lägga ut 1000:- extra för att dom ska sy till dom så vi kan ha dom. Min dotters håller dom på med för tillfället så vi får se om det går att fixa till annars måste jag köpa en ny. Men jag rekomenderar ändå att beställa där ifrån. Verkligen jätte fina klänningar!
  • påskharen

Jag fick mina klänningar från Kanacca idag, helt underbara. Men först när jag tog upp näbbklänningarna tänkte jag fan nu har de glömt att sy dit brodyren, eftersom jag var lite småstressad märkte jag inte att klänningarna var ut o in. Min brudklänning satt helt perfekt, verkligen jättefin och välgjord med alla pärlor. Kan verkligen rekommendera dem.

• DetOrdnarSig

Jag fick mina klänningar från 1koo idag. Jag beställde två festklänningar och det har bara gått 26 dagar sedan jag skickade in måtten. Den ena (www.1koo.com/wedding/itemdetailp.asp) är jättesnygg och sitter rätt bra, men den andra (www.1koo.com/wedding/itemdetailp.asp) är för liten och det är fel sorts tyg för klänningen. Kjolen står liksom ut lite ballerinaaktigt istället för att hänga rakt ner. Jag ska nog prova att sy om den så får vi se vad jag får till.

• DetOrdnarSig

Är det någon som klagat på sin klänning från 1koo och blivit erbjuden någon typ av kompensation? Provade just klänningen igen och ser nu att den inte är sydd som på bilden. Kjolen börjar liksom i midjan och står ut en del, istället för att överdelen går ner en bit på höften som det ser ut på bilden.

• Vinterbruden 08
    Maja74 skrev 2008-06-07 08:53:51 följande:
    Oj vad jag är sen med att svara... Nej inte så mycket, lite i korsryggen på sidan behöver den tas in och så får jag fixa urringningen för det är lite för mycket ;)
    Sjuuukt snygg klänning!! Absolut en av dom snyggaste som jag har sett från Kina
  • The Bumblebee

FruT 080808 skrev 2008-06-09 07:30:03 följande:

The Bumblebee skrev 2008-06-07 01:14:54 följande:
    hur gick det med klänningen?Blev det brà?
    Ska imorgon kolla igenom de bilder som vi fått uppladdade hittills - och lägga upp någon här på BT. DÅ kan du få avgöra själv. Men jag var nöjd iaf.
  • Ljungfru

Min klänning verkar ha tullbehandlats men skickats vidare. Betyder det att den gått igenom eller att det kommer en räkning? Någon som vet?

• Nienna
    Ljungfru skrev 2008-06-10 07:39:14 följande:
    Min klänning verkar ha tullbehandlats men skickats vidare. Betyder det att den gått igenom eller att det kommer en räkning? Någon som vet?
    Det behöver inte betyda att du måste betala tullavgifter. Paket måste ju alltid passera tullen men oftast har de skrivit typ "Tygprov värde 10 dollar" el dyl och då behöver man inte betala något.
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!