• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Ankan80

Jag har lagt in en liten smakbit på min klänning i galleriet.
    Det som återstår är pärlor och paljetter och en nedankjol såklart

Och nålarna skall bort...hehe...

Troligtvis får jag bilder på hela klänningen i morgon.
    Sååååå spännande

• grabbarna

förhoppningsvis hinner lillsessan posta min klänning idag så har jag tur har jag den på fredag fast svenska posten har inte direkt imponerat på mig tidigare

• josefinelinden

nu har jag fått bilderna från lillsessan! den är preciis som jag ville och alldeles underbar! lite brderier å kristaller som ska sys fast samt snörning bak, sen är den på väg hem till mig! bilder finns i galleriet... yay!

• grabbarna

läcker

josefinelinden skrev 2008-07-01 20:58:45 följande:
    nu har jag fått bilderna från lillsessan! den är preciis som jag ville och alldeles underbar! lite brderier å kristaller som ska sys fast samt snörning bak, sen är den på väg hem till mig! bilder finns i galleriet... yay!
  • Ankan80
    Den ser jättefin ut! Vilken klänning är originalet? Eller du har designat själv?
  • CaCC

Jättefin klänning. Hur lång tid har det tagit från att de började sy till att du fick bilderna?
    Jag har också beställt från Lillsessan nämligen.

• Cachou

grrr, har fortfarande inte fått något från tullen så jag antar att det ligger där och skräpar i något hörn. Vill ha klänningen! De fick klänningen den 30e juni, undrar hur lång tid de kan ta på sig.

• Iluna

är de någon som stött på några klänningar som passar att gifta sig i på stranden? vissa av kina sidorna har ju flera hundra klänningar,tänkte om ni kanske lagt märke till någon?

• batwomen
    Cachou skrev 2008-07-02 16:07:30 följande:
    grrr, har fortfarande inte fått något från tullen så jag antar att det ligger där och skräpar i något hörn. Vill ha klänningen! De fick klänningen den 30e juni, undrar hur lång tid de kan ta på sig.
    Jag hoppas att det inte tar allt för lång tid för dig. Min klänning har oxå fastnat i tullen i dag. Så jag väntar nu på brev om betalning.
    Undra om man törs ge bara kopia på betalningen av klänningen och inte boleron. Öppnar de och kollar vad som är i?
  • josefinelinden

Va söta ni är! Jag svarar på allt i samma:)
    Klänningen är ett ohederligt hopkok kan man väl säga: blandning av la sposa/jenny packham, vera wang och mitt huvud:)

Jag började diskutera med paula i slutet av mars och la beställning i mitten av april... den har varit rätt komplicerad och jag är så lycklig att dom gjort ett så fint jobb! Paula har svarat på mail efter 5 minuter varje gång och kunde lugnt hantera mina halvabirdezilla-tendenser för några veckor sen;)

nu beställde jag just eventuella skor också från miu miu.
    Netaporter.com har rea (tips!) kanske kan bli en full oufit i tid trots allt;)

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!