• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • poccalove

det betyder att det inte är något öppet köp på klänningen eftersom den är måttbeställd. och man får bara ändra sitt inom de två första veckorna för då går att att få klänningen ur produktion..efter det så är den rdan igång sydd och då räknas det som en vara med egen prägel...ENLIGT LAG!

• EnaOline

alltså vad spelar det för roll var och från vem man köper sin klänning ifrån? Det viktigaste är väl ändå att man själv är nöjd med resultatet??

• phly

Det är givetvis upp till var och en som konsument att beställa var man vill, inom landet eller utanför landet utan mellanhand.

Om man väljer att handla utanför landet, det är klart man tjänar lite själv på det, slutändan hamnar alla pengar utanför Svea riket.

Om man väljer att beställa via tex ett företag från Sverige. Det är klart det blir lite dyrare, med tanken på alla avgifter och levebröd själva företaget skall leva på osv.

Men jag personligen tycker dock att man lever i ett social område, där det ekonomiska omloppet kretsar sig runt det hela, gör att Svea folket skall få den trygghet man har. och därmed också skall betala för sig, tycker jag är så självklart.

se tex på "china town i kalmarlän" varför vill man beskydda hur arbetet och allt skall gå rätt till!

jag tycker att om vi får mera arbete här, så blir det väl mindre arbetslöshet här då? kanske bara personlig tanke dock.

• grabbarna

och att man själv är nöjd med priset man vet ju att den är från kina och tycker man ändå att priset är bra finns det väl inget att gnälla om/klaga på....

• Marsaphir Marlean

Vill bara påpeka att många av oss *gissar jag på för min är verkligen i toppkvalitè!* har klänningar som passar både på brudmässor och finare affärer- vi är bara smarta nog att inte betala någon mellanhand pengar för något vi kan göra själva.

• EnaOline

om man har råd att köpa klänningen från lillsessan, eller direkt från butik eller om man köper en klänning från HM, så länge man själv är NÖJD med sitt beslut/ klänning/priset så är det ju kanon!

• batwomen
    Boomtown skrev 2008-07-03 08:47:47 följande:
    Hur mycket kostar tullen? Jag tror att jag kör på Lillsessan, låter tryggare
    Om jag inte minns fel så har jag läst här att tullen är 45% av köpesumman.
    1600*45%=720kr i skatt för min klänning + 121kr i skatt för boleron.
    Gör att min klänning med bolero, kommer att kosta 2800kr totalt. Det gör att Lillsessan är i samma pris nästan. = Man väljer själv var man vill spendera sina pengar
    Huvudsaken är att man blir nöjd mer resultatet.
  • Ankan80

Ja, det tycker jag med!

EnaOline skrev 2008-07-03 09:52:20 följande:
    om man har råd att köpa klänningen från lillsessan, eller direkt från butik eller om man köper en klänning från HM, så länge man själv är NÖJD med sitt beslut/ klänning/priset så är det ju kanon!
  • Thailand 08
    EnaOline skrev 2008-07-03 09:47:53 följande:
    alltså vad spelar det för roll var och från vem man köper sin klänning ifrån? Det viktigaste är väl ändå att man själv är nöjd med resultatet??
    Klok tjej
  • Nienna
    batwomen skrev 2008-07-03 10:31:52 följande:
    Om jag inte minns fel så har jag läst här att tullen är 45% av köpesumman.1600*45%=720kr i skatt för min klänning + 121kr i skatt för boleron.Gör att min klänning med bolero, kommer att kosta 2800kr totalt. Det gör att Lillsessan är i samma pris nästan. = Man väljer själv var man vill spendera sina pengar Huvudsaken är att man blir nöjd mer resultatet.
    Tull + moms är 37% av summan inkl. frakt.
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!