• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Ankan80

Jag har ett belägg och det är klänningen i garderoben.
    Den skulle kunna hängt i de lite finare brudbutikerna i stan.

Tänker inte argumentera mer än så. Det är ett fritt land och man får själv välja var man vill beställa ifrån.

Lina_K skrev 2008-07-03 08:46:47 följande:
    Nåja, hon ska ju tjäna på det så självklart säger hon att hennes är av högre kvalitet. Vad har ni för belägg för att tro henne annat än att hon säger så?Ponera att hennes klänning inte kostar mer för henne att beställa från Kina än det gör för oss andra, dvs ca 1500-2000 kr. Sen ska hon hantera kontakten med kunden, företaget och distributionen, självklart tar hon pröjs för det! Hon är ju ingen välgöringsinrättning. Ni betalar mao henne för att ha kontakten, däremot inte hela ansvaret vad jag förstått. Tidigare stod det på hennes hemsida att hon inte kunde byta klänningar som blivit fel pga av att de är skräddarsydda, nu hittar jag bara infon "Skulle du inte vara nöjd så löser vi det på bästa möjliga sätt." vilket kan betyda vad som helst... Jag är helt övertygad om att det är lika säkert att beställa från ett stort Kinaföretag som det är att beställa genom henne. Känner man sig osäker på engelska eller tycker avstånden känns stora och obekväma är det klart man ska kontakta henne men jag tror inte risken att bli lurad är större från Kanaca eller Millybridal. De servar så bra de kan, precis som lillsessan. Det blir bara billigare pga att man handlar direkt.
  • Ankan80

Nu är min klänning klar. Vad tycker ni?
    Tyckte den blev väldigt lik originalet.
    Jag har bett om att få taften lite längre ner på tyllkjolen. Annars är jag nöjd .

• poccalove

"Du har rätt att ångra ditt köp,det måste göras inom 14 dagar då handpenningen är betald. Efter det är köpet bindande eftersom det är måttbeställd klänning. Det ses som en vara som har blivit ändrad av kunden eller beställs med en personlig prägel."

• grabbarna

jättesnygg och väldigt lik orginalet

Ankan80 skrev 2008-07-03 09:25:11 följande:
    Nu är min klänning klar. Vad tycker ni?Tyckte den blev väldigt lik originalet.Jag har bett om att få taften lite längre ner på tyllkjolen. Annars är jag nöjd .
  • grabbarna

jag köper min via lillsessan och betalar 4000:- och då har jag designat en egen och då kändes det bättre att gå via henne och lägga på ung 2000:-

blev strul med första klänningen då dom sytt fel mått och den var alldeles för stor men det fixade hon så dom syr en ny åt mig, var inte heller nöjd med gipyren och denna gång har dom försökt sy/brodera som jag vill och så mkt hjälp tror jag inte jag skulel fått om jag beställt nånstans själv

ja är klart medveten om att jag skulle kommit billigare undan om jag beställt själv men jag tycker det var värt pengarna att gå via lillsessan och nu behöver jag inte försöka hitta en passande underkjol för den följer med samt klädgarderob och frakt som ingår i priset och jag behöver inte heller oroa mig för tullen

• Lina_K
    poccalove skrev 2008-07-03 09:25:55 följande:
    "Du har rätt att ångra ditt köp,det måste göras inom 14 dagar då handpenningen är betald. Efter det är köpet bindande eftersom det är måttbeställd klänning. Det ses som en vara som har blivit ändrad av kunden eller beställs med en personlig prägel."
    Precis, du har ju inte fått klänningen än då. Du kan bara ändra din beställning...
  • Lina_K
    Ankan80 skrev 2008-07-03 08:57:45 följande:
    Jag har ett belägg och det är klänningen i garderoben.
    Och den har du då jämfört med alla anda leverantörers klänningar... *suck*
  • grabbarna

tja jag kan inte minnas att jag hört nån som fått en dåligt sydd klänning i dålig kvalitet från lillsessan vet däremot flera från tex kanacca och ett par millys också där kopian inte ens är närheten av att likna det man beställt..milly verkar dock överlag ha bra kvalitet men missa med modellerna ibland..medan kanacca kan variera kraftikgt i kvalitet och hur bra det är sytt

• EnaOline

jag har beställt min klänning från ebay, 1200 med frakt och försäkring, hur fin kvalitet som helst, har kemtvättat den och de på kemtvätten tyckte tyget var fantastiskt och klänning otroligt vacker... så som någon ovan skrev om man känner sig trygg med att sköta kontakten själv så sparar man tusenlappar, men då gäller det b la att kolla upp företaget noga...

• Ankan80

Varför är du så negativ? Trist.

Lina_K skrev 2008-07-03 09:38:20 följande:
    Och den har du då jämfört med alla anda leverantörers klänningar... *suck*
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!