Jag har ett belägg och det är klänningen i garderoben.
Den skulle kunna hängt i de lite finare brudbutikerna i stan.
Tänker inte argumentera mer än så. Det är ett fritt land och man får själv välja var man vill beställa ifrån. 
Lina_K skrev 2008-07-03 08:46:47 följande:
Nåja, hon ska ju tjäna på det så självklart säger hon att hennes är av högre kvalitet. Vad har ni för belägg för att tro henne annat än att hon säger så?Ponera att hennes klänning inte kostar mer för henne att beställa från Kina än det gör för oss andra, dvs ca 1500-2000 kr. Sen ska hon hantera kontakten med kunden, företaget och distributionen, självklart tar hon pröjs för det! Hon är ju ingen välgöringsinrättning. Ni betalar mao henne för att ha kontakten, däremot inte hela ansvaret vad jag förstått. Tidigare stod det på hennes hemsida att hon inte kunde byta klänningar som blivit fel pga av att de är skräddarsydda, nu hittar jag bara infon "Skulle du inte vara nöjd så löser vi det på bästa möjliga sätt." vilket kan betyda vad som helst... Jag är helt övertygad om att det är lika säkert att beställa från ett stort Kinaföretag som det är att beställa genom henne. Känner man sig osäker på engelska eller tycker avstånden känns stora och obekväma är det klart man ska kontakta henne men jag tror inte risken att bli lurad är större från Kanaca eller Millybridal. De servar så bra de kan, precis som lillsessan. Det blir bara billigare pga att man handlar direkt.