• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Cissit
    UberBiber skrev 2008-07-13 10:25:46 följande:
    Jag har tänkt beställa min klänning från Milly när det väl händer, men då skulle jag vilja ha två sånadär "bälten" m2b och best man ska ha på fracken. Kan dom fixa sånt tro? Eller kan man beställa ett par meter av tyget extra så man kan lämna in och sy upp?
    Jag frågade om de kunde sy upp slipsar o näsdukar i samma tyg som tärnklänningarna men det sa de nej till..bara klänningar och tillbehör till dessa, däremot så var det inga problem att beställa ett par meter extra tyg. Så det gjorde jag, hoppas att det är med i paketet som kommer imorrn :)
  • Boomtown
    batwomen skrev 2008-07-13 19:30:24 följande:
    Fick hem min klänning i onsdags den är underbar men för lång! jag har fixat en underkjol men den är fortfarande för lång. Spetsen är sydd fast med supertunn fisklina så den går inte att flytta för den är i det närmaste osynlig. Mitt fram kan jag fålla upp där det inte är spets, men på sidan ligger det spets som ett "hörn" och det är den delen som är mitt bekymmer. Annars så passar den nästan perfekt den är lite för liten över höfterna men det är nog mitt fel (för många kakor)... Boleron blev perfekt så i det stora hela är jag nöjd.
    Varifrån har du beställt din klänning. Vad är det för märke/kopia av? Den var skitfin. Nästan en sån jag vill ha!
  • Ankan80

Kanonfin klänning!!!
    Ser ju lite komplicerat ut med spetsen dock.
    Hur mycket för lång är den? Extra höga klackar?

batwomen skrev 2008-07-13 19:30:24 följande:
    Fick hem min klänning i onsdags den är underbar men för lång! jag har fixat en underkjol men den är fortfarande för lång. Spetsen är sydd fast med supertunn fisklina så den går inte att flytta för den är i det närmaste osynlig. Mitt fram kan jag fålla upp där det inte är spets, men på sidan ligger det spets som ett "hörn" och det är den delen som är mitt bekymmer. Annars så passar den nästan perfekt den är lite för liten över höfterna men det är nog mitt fel (för många kakor)... Boleron blev perfekt så i det stora hela är jag nöjd.
  • UberBiber

Nu har jag surfat runt lite, och skärpgrej är tydligen BIG nono till frack. men till fluga och näsduk tänker jag iallafall beställa extra tyg. Jag som hade drömt om att prinsen skulle ha skärpgrej :)

Jag frågade om de kunde sy upp slipsar o näsdukar i samma tyg som tärnklänningarna men det sa de nej till..bara klänningar och tillbehör till dessa, däremot så var det inga problem att beställa ett par meter extra tyg. Så det gjorde jag, hoppas att det är med i paketet som kommer imorrn :)
  • Kärleksmumsen

Jag måste säga att jag är besviken på Kanacca. Jag har bett om bilder på klänningen flera gånger och dom svarade till slut att jag skulle få de idag. Nu får jag mejl om att klänningen är skickad.

Jag ville ju se och godkänna.

• Thailand 08
    Kärleksmumsen skrev 2008-07-14 10:17:41 följande:
    Jag måste säga att jag är besviken på Kanacca. Jag har bett om bilder på klänningen flera gånger och dom svarade till slut att jag skulle få de idag. Nu får jag mejl om att klänningen är skickad. Jag ville ju se och godkänna.
    Fick klänningen idag.Fast jag sov som en stock när han har ringt på så jag får hämta den på posten senare idag
  • Marsaphir Marlean

Kärleksmumsen dålig stil av företaget, men Kanacca har lite udda stil ibland.

• millanros

Någon som har tips på en webshop med kläder för både mig och mannen?? Företag som man absolut INTE ska handla från???

de är ju super att dollarn ligger så lågt

• bjornis

Varsågoda att titta på min klänning som kom idag!!! Gud så nervös jag var!!! Men det visade sig att den faktiskt var himla fin! :) Lite väl ROSA band i midjan men det får var så och en liten justering i övertyget på kjolen men i övrigt, storlek, broderier var superfint!!! :) Och från en kinasida ingen verkar rekommenderat eller köpt från så jag är nöjd. Hehe. Kan varmt rekommendera www.jateck.com alltså!
    Vad tycker ni?

• 20080301

den är jättevacker men om jag varit du hade jag fimpat det där rosa bandet =)

bjornis skrev 2008-07-14 15:43:21 följande:
    Varsågoda att titta på min klänning som kom idag!!! Gud så nervös jag var!!! Men det visade sig att den faktiskt var himla fin! :) Lite väl ROSA band i midjan men det får var så och en liten justering i övertyget på kjolen men i övrigt, storlek, broderier var superfint!!! :) Och från en kinasida ingen verkar rekommenderat eller köpt från så jag är nöjd. Hehe. Kan varmt rekommendera www.jateck.com alltså!Vad tycker ni?
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!