• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • T3ZZ

Vad kostar en klänning med frakt tro? Jag står mellan att sy en klänning själv eller beställa en? Vågar man satsa på Kina? Tänk om allt blir hel galet, flera tusen kastas i sjön...

• Dolliver

Jag har beställt från MillyBridal (Klänningen kan du se i fotoalbumet) och jag är supernöjd! De är snabba på att svara och bekräfta det jag mailat dem.

Jag började med att hitta den klänning, jag ville ha, på bild och sen ritade jag i paint de detaljer som jag ville ha dit (tex ville jag ha halterneck istället för tubtop. Sen visade jag andra bilder på hur jag ville att halterneckskurningen skulle se ut. Eftersom de (och jag) inte är så super på engelska så är det bra med bilder - lättare att undvika missförstånd.

När klänning och pris är bestämt så lägger man in en beställning (får länk av dem) och sen är det bara o vänta! =) Jag har varit på dem några ggr för att höra hur arbetet fortskrider samt att jag ville ha bilder innan klänningarna skickades.

Så går det iaf till på Millybridal

3Jane skrev 2008-07-20 15:04:00 följande:
    Hej alla!Jag hade inte tänkt beställa nån Kina-klänning men så hamnade jag på Millys och Julius sidor och satt och tittade igenom kllänningarna. Så nu är jag riktigt sugen. Men alltså, hur funkar det och så?
  • Dolliver

Min klänning gick på 1700 med frakt! och den sitter perfekt och är oehört välsydd (både enligt mig och min kusin som är designer!)
    jag tror att man kan räkna med runt 500:- i frakt, det beror på vikten av kläderna, men någonstans däromkring bör det hamna!

T3ZZ skrev 2008-07-20 15:17:50 följande:
    Vad kostar en klänning med frakt tro? Jag står mellan att sy en klänning själv eller beställa en? Vågar man satsa på Kina? Tänk om allt blir hel galet, flera tusen kastas i sjön...
  • Meiia

Jag väntar på min klänning från Milly, än har jag ju inte fått se den men om den blir bra så har allt fungerat otroligt bra! Allt från beställning till betalning och ändringar på bilder mm... Dom har varit snabba att svara med.
    Det verkar som om de flesta är nöjda med Milly Bridal.

Beställde även en klänning till som jag ska ha på kvällen....

Längtar och hoppas att allt blir bra! Jag har betalt 2700 för båda klänningarna med Rush order... Tycker att det är ett väldigt bra pris. Det går väl knappast att sy en klänning för det priset?

• majamyra

Dolliver den är otroligt fin, näbbkläderna med!!

Jag är själv nöjd med min också och den sitter också riktigt bra, otroligt med tanke på att jag kunde ju ha måttat fel o så. Min gick på 1246 kr med frakt. Riktigt bra. Jag mailade in en bild. Tog nog 1½ månad så fick jag den sen. Slapp tullen.

• T3ZZ

Men vad gör ni allihopa som beställer en klänning. KLänningen blir helt enkelt skit ful. Ni kommer överstiga budgeten ifal ni köper en ny. Det måste ju finnas nån här som d har hänt så för. eller?
    alla e nöjda med milly bridal, helt enkelt. Man får börja kika lite =D

• Dolliver

Din klänning var också jättefin!
    Det är knappt man fattar att man kan få en sådan fin klänning för det priset! Men det är ju en chansning och det finns ju tyvärr de som gått besvikna ur "affären"..

majamyra skrev 2008-07-20 18:08:37 följande:
    Dolliver den är otroligt fin, näbbkläderna med!!Jag är själv nöjd med min också och den sitter också riktigt bra, otroligt med tanke på att jag kunde ju ha måttat fel o så. Min gick på 1246 kr med frakt. Riktigt bra. Jag mailade in en bild. Tog nog 1½ månad så fick jag den sen. Slapp tullen.
  • nathalie o christian

Nu har jag fått hem mina kläningar! Dom var super fina
    Min satt perfekt på men jag är lite nervös för jag är gravid i v10 nu med tredje barnet!! Har redan börjat få lite mage, som tur är, är det ju bara 19 dagar kvar och snörning i ryggen!!
    Bilder finns att se i mitt galleri..

• bjornis

Jag trackade mitt paket och såg att det var i tullen på onsdag morgon. Ringde då och de sa att de väntade på varudeklaration. Det dök upp ett papper i brevlådan på torsdagen som jag fyllde i (plus skickade insättningskvitton) och postade samma dag. På fredagen fick jag mail om hur mycket tullen var och jag betalade denna på fredagen. På måndag kl 15 fick jag klänningen! Snabba ryck. Och grymt bra service från TNT som levererade.

Meiia skrev 2008-07-20 14:00:44 följande:
    Om klännigarna fastnar i tullen, vet någon hur mycket extra tid det tar innan man får den? Jag är så spänd på hur min klänning lev, trots att jag inte har så höga förväntningar... :)
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!