konichiwa girl skrev 2008-04-06 12:26:42 följande:
lycklig78: Men då missförstår du vad jag menar! Spela roll att ni har trerätters på slott. Spela roll att ni lägger en halv miljon på ert bröllop. Det handlar inte om det, och det skulle aldrig falla mig in att klanka på någon för att han/hon väljer att lägga mycket pengar på sitt bröllop. Jag talar om den här attityden: "Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!" Förstår du hur jag menar? Då handlar det ju inte om att man vill ha det bröllop man drömmer om, oavsett vad det kostar. Utan om ett bröllop som SKA kosta en massa pengar bara för att kosta en massa pengar.Kan för övrigt berätta att vi har en ganska omfattande budget och inget budgetbröllop, trots att vi har buffé och fest i Folkets Hus. Ett bröllop behöver inte *kännas* exklusivt trots att det är det... Så jag skulle inte dra några förhastade slutsatser kring vad brudparet har lagt på sitt bröllop.
Ja, men då är vi i så fall ganska rörande överens för jag har aldrig sagt att pengarna ska rulla. Vi vill ha vårat drömbröllop, och det är på den här platsen. Sen skulle vi kunnat fläskat på till en mille på samma ställe, men det är inte aktuellt. Vi vill gifta oss där och dela dagen med de närmsta och våra vänner.
Att min vän la 10 000 på sitt bröllop vet jag, eftersom hon sa detta till mig.
Nu är jag lite nyfiken, men vad har ni valt att lägga de mesta pengarna på i bröllopet?