konichiwa girl skrev 2008-04-06 11:33:20 följande:
Mrs Van derkamp: Jag kommer faktiskt ihåg Amelie, "miljonbruden", eftersom jag själv planerade bröllop i samma veva. Hon gifte sig bara någon vecka efter mig. Och jag måste i ärlighetens namn säga att jag reagerade på hennes *attityd* - inte det faktum att hon lade en miljon på sitt bröllop. Det finns många som planerar sina bröllop efter devisen "money's not an option", ge mig tips på det bästa för jag vill ha det bästa - och det är klart att det blir påkostat då. Det är skillnad mellan påkostat och överdrivet. Och ja, jag tycker att det är jävligt överdrivet att hyra in securitasvakter för att hindra folk att komma in på en för allmänheten öppen gudstjänst.För oss är "money's not an option", men vi vill ändå ha ett bröllop som inte kostar multum eftersom vi också köper ett hemman nu i dagarna, och ska börja renovera hus. Men jag hoppas också att jag har en schysst och ödmjuk attityd, och inte beter mig snorkigt mot de som tipsar mig om JP Chenet istället för Amarone Tommasi.
Bra skrivet!
Det är nog ofta det en del vänder sig mot. (securitasvakter?

)
Det finns ju lika många brudpar som det finns bröllop så det får nog plats med alla varianter, men Gud förbjude att jag blir en bridezilla med näsan i vädret som fräser åt höger och vänster...
Lite självdistans är aldrig fel.