• Mrs Van Derkamp

Vad är det för fel med påkostade bröllop?

Hej!
    Jag undrar vad det är för fel på dyra och påkostade bröllop?Jag har alltid själv drömt om ett påkostat bröllop men insett att jag inte kommer få den drömmen uppfylld om jag inte blir miljonär...Men vad säger det att man inte kan drömma och läsa om påkostade bröllop?Men här på BT verkar det inte vara så många som har påkostade bröllop?Är det jantelagen som spökar eller vanlig svensk avundsjuka?Finns så många budgettrådar,varför inte lika många påkostade bröllop-trådar?

• Svar på tråden Vad är det för fel med påkostade bröllop?
  • lycklig78

Syn på pengar? Så KAN det ju vara för vissa enstaka, men jag tror att alla hade satsat om de haft råd. Varför inte?

Om det handlar om syn på pengar så kunde man ju skänka allt till välgörenhet direkt och gifta sig i smyg.

Vi har ett påkostat bröllop för att vi har råd. Vi tjänar bra båda två, och vi har även fått ett oväntat bidrag från min far, som har råd.

Jag dömmer ingen som har ett budgetbröllop, det kan bli precis lika fint ändå. Men vi väljer att ha vårt drömbröllopet. Lite tråkigt att vissa ska hacka för det. Det tror jag enbart är avundsjuka, sen kan folk tycka vad de vill.

Det är flera här som försökt skapa trådar där man lyxar till det extra, men det samma människors kommentarer som genomsurar hela tiden. Har man en annan syn på pengar

• Aleta
    Tooticki skrev 2008-04-06 09:49:40 följande:
    Aleta och Sanfor:Ja, gör det! Jag är på!
    Nu finns den Kolla bland nya trådar.
  • lycklig78

Så fine skulle jag skriva Det är väl upp till var och en hur man vill ha sitt bröllop.

Vi har inget extra "lull lull" utan lägger pengarna på våra gäster. Min blivande hyr, min klänning kostade 5200:- så vi svävar inte ut på den biten.

• Mrs Van Derkamp
    lycklig78 skrev 2008-04-06 10:58:39 följande:
    Syn på pengar? Så KAN det ju vara för vissa enstaka, men jag tror att alla hade satsat om de haft råd. Varför inte?Om det handlar om syn på pengar så kunde man ju skänka allt till välgörenhet direkt och gifta sig i smyg.Vi har ett påkostat bröllop för att vi har råd. Vi tjänar bra båda två, och vi har även fått ett oväntat bidrag från min far, som har råd.Jag dömmer ingen som har ett budgetbröllop, det kan bli precis lika fint ändå. Men vi väljer att ha vårt drömbröllopet. Lite tråkigt att vissa ska hacka för det. Det tror jag enbart är avundsjuka, sen kan folk tycka vad de vill. Det är flera här som försökt skapa trådar där man lyxar till det extra, men det samma människors kommentarer som genomsurar hela tiden. Har man en annan syn på pengar
    Ja,det är jätte tråkigt när folk försökt starta lyxtrådar(jag bland annat) så har folk bara kritiserat och skrivit elaka påhopp,jätte tråkigt

Men budgettrådar går hur bra som helst,där är det aldrig folk som kritiserar eller påhoppar folk...konstigt?
  • lillP

vi kommer att hamna på ca 160-170' för vårt bröllop exkl resa. Budgeten gäller 50pers inkl oss. Känner att man tyvärr nästan måste skämmas när man lägger de pengarna på "en dag". Lite trist att det är så.

Mrs Van Derkamp skrev 2008-04-06 11:16:21 följande:

Ja,det är jätte tråkigt när folk försökt starta lyxtrådar(jag bland annat) så har folk bara kritiserat och skrivit elaka påhopp,jätte tråkigtMen budgettrådar går hur bra som helst,där är det aldrig folk som kritiserar eller påhoppar folk...konstigt?
  • Lucia05

En anledning till att det inte finns så många trådar om påkostade bröllop kan ju vara att de flesta helt enkelt inte har råd, utan får hålla till godo med lite billigare varianter.

• Mrs Mommy

Har bara ströläst och vet inte om detta har tagits upp.

Om de med liten budget klankar ned på dem som spenderar om att det finns de som svälter osv säger jag så här.

När du jagar budget så bidrar du till barnarbete osv för hur fet lön kan den stackaren i ex Kina ha som syr din klänning för 1500 som egentligen hade kostat 10 000
    Om inte du betalar för produkten hur ska då de som framställer den få betalt

• Mrs Van Derkamp

Man kanske borde satsta på ett "rättvise-bröllop"?

• Aleta

Mrs Mommy skrev 2008-04-06 11:25:58 följande:

Har bara ströläst och vet inte om detta har tagits upp.Om de med liten budget klankar ned på dem som spenderar om att det finns de som svälter osv säger jag så här.När du jagar budget så bidrar du till barnarbete osv för hur fet lön kan den stackaren i ex Kina ha som syr din klänning för 1500 som egentligen hade kostat 10 000Om inte du betalar för produkten hur ska då de som framställer den få betalt
    Bra sagt!!!

Billiga diamanter är t ex ofta blodsdiamanter, tänker alla på det?
Svar på tråden Vad är det för fel med påkostade bröllop?