• Mrs Van Derkamp

Vad är det för fel med påkostade bröllop?

Hej!
    Jag undrar vad det är för fel på dyra och påkostade bröllop?Jag har alltid själv drömt om ett påkostat bröllop men insett att jag inte kommer få den drömmen uppfylld om jag inte blir miljonär...Men vad säger det att man inte kan drömma och läsa om påkostade bröllop?Men här på BT verkar det inte vara så många som har påkostade bröllop?Är det jantelagen som spökar eller vanlig svensk avundsjuka?Finns så många budgettrådar,varför inte lika många påkostade bröllop-trådar?

• Svar på tråden Vad är det för fel med påkostade bröllop?
  • Lilla My

Stenbruden: Nog är det att dra på stora växlar att säga att helikopter inte är accepterat på BT för att jag (och kanske någon mer) tycker det. Jag är inte ute efter att alla ska göra som jag säger, även om jag är glad i fall någon kanske tänker en extra gång innan de ägnar sig åt miljöförstörande extravagans. "Agree to disagree" är ofta en bra slutpunkt så helikopter eller inte kanske vi kan lämna därhän

Vad jag tycker är intressant med den här tråden är att den väcker delvis samma funderingar som (den ökända?) tacky-tråden ( www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m2601017.html ), fast från det andra perspektivet. (Alltså: där tacky-tråden undrade om det var inte var smaklöst med extravaganta bröllop undrar den här tråden varför en del tycker att det är fult med extravaganta bröllop. Mycket bättre för att få en konstruktiv och intressant disskution!).

• konichiwa girl

FoxyLoxy skrev 2008-04-09 14:41:06 följande:

Som tur är smaken som baken....konichiwa girl skrev 2008-04-08 21:55:05 följande:
    Haha, ja. Det är det verkligen.
    Fast jag vidhåller att det är plånboken man flashar med och inte sin goda smak, när man köper Cristal.
  • stenbruden

Jag var lite lätt ironisk!

Lilla My skrev 2008-04-09 16:31:39 följande:

Stenbruden: Nog är det att dra på stora växlar att säga att helikopter inte är accepterat på BT för att jag (och kanske någon mer) tycker det. Jag är inte ute efter att alla ska göra som jag säger, även om jag är glad i fall någon kanske tänker en extra gång innan de ägnar sig åt miljöförstörande extravagans. "Agree to disagree" är ofta en bra slutpunkt så helikopter eller inte kanske vi kan lämna därhänVad jag tycker är intressant med den här tråden är att den väcker delvis samma funderingar som (den ökända?) tacky-tråden ( www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m2601017.html ), fast från det andra perspektivet. (Alltså: där tacky-tråden undrade om det var inte var smaklöst med extravaganta bröllop undrar den här tråden varför en del tycker att det är fult med extravaganta bröllop. Mycket bättre för att få en konstruktiv och intressant disskution!).
  • ohlala

fast när man diskuterar så indidviduella saker som bröllop (se: pengar) så skall man enligt mig vara diplomatisk och inte hoppa på folk. det är lika konstigt att säga att det är själviskt att åka helikopter en dag i livet eller att du drar paraleller till incest för att pappan leder in sin dotter. du vet väl inte hur de prioriterar i budgeten eller vad det betyder för dem??!! uttryck dig liiiiite mer diplomatiskt.

• stenbruden

Vem har dragit paraleller mellan incest och gå med pappa???

Ja ohlala jag menar också att allt är relativt, man väljer ju efter sin egen förmåga, önskemål och ekonomi på bröllopet.
    För mig är det helt ok om man vill åka helikopter! Skulle jag vilja göra också nån gång

Min ironi ligger i att jag skulle påstå att det inte är accepterat av hela BT..

• becky79

det är väl inget fel på påkostade?!

Men det är fel på personer som tror dom är i bättre status ifall dom har dyra bröllop (om du förstår vad jag menar).

Men nu planerar jag ett dop (bebisen är fortf i magen), men den satsar vi pengar på, för den vill vi ha mer än bara kaffe o kaka o sen hej då.... Utan vi vill kunna ha lite underhållning, mat, favor, fina tårtor...osv. Men jag gör inget stort hallå för det, utan planerar o pysslar för oss själva.

• stenbruden

Håller helt med dig. Alla bör vi vara ödmjuka männsikor oavsett om vi är rika eller fattiga.

Lycka till med dopet!

becky79 skrev 2008-04-09 17:06:24 följande:
    det är väl inget fel på påkostade?!Men det är fel på personer som tror dom är i bättre status ifall dom har dyra bröllop (om du förstår vad jag menar).Men nu planerar jag ett dop (bebisen är fortf i magen), men den satsar vi pengar på, för den vill vi ha mer än bara kaffe o kaka o sen hej då.... Utan vi vill kunna ha lite underhållning, mat, favor, fina tårtor...osv. Men jag gör inget stort hallå för det, utan planerar o pysslar för oss själva.
  • ohlala

lilla my har gjort det. och jag tog åt mig rätt rejält för jag har inte bestämmt mig än för alt. gå med pappa eller inte

• Lilla My

Det har jag inte sagt och jag har dessutom sagt i den här tråden att jag inte sagt det.

I frågan om helikopter eller inte så tycker jag som jag tycker och andra får tycker som de tycker.

• stenbruden

ohlala - vi har en tråd för oss som ska gå med pappa. Du är jättevälkommen! Där finns inga påhopp eller liknande utan vi delar på tips o så..
    Lite OT för denna tråden men bara så du vet

Lilla My - jag försöker inte få dig till annan åsikt.. Även om jag inte håller med eller ens förstår hur mänskliga rättigheter kom in i bilden. Men självklart får du tycka som du vill!

Svar på tråden Vad är det för fel med påkostade bröllop?