• Mrs Van Derkamp

Vad är det för fel med påkostade bröllop?

Hej!
    Jag undrar vad det är för fel på dyra och påkostade bröllop?Jag har alltid själv drömt om ett påkostat bröllop men insett att jag inte kommer få den drömmen uppfylld om jag inte blir miljonär...Men vad säger det att man inte kan drömma och läsa om påkostade bröllop?Men här på BT verkar det inte vara så många som har påkostade bröllop?Är det jantelagen som spökar eller vanlig svensk avundsjuka?Finns så många budgettrådar,varför inte lika många påkostade bröllop-trådar?

• Svar på tråden Vad är det för fel med påkostade bröllop?
  • Zozo

konichiwa.; Ja, men vi bodde i Paris da och hade bröllopet i Bourgogne, så dte var liksom pa vägen

• konichiwa girl

Zozo: Jag är inte lite avis i alla fall. Vi åker ju till Italien bara för att dricka vin och äta gott på vår bröllopsresa (vi funderar på att besöka Amedeis fabrik, Aleta!). Och de regionerna som har så goda viner, jag gillar verkligen alsaceviner!

• ohlala

självklart är det viktigt att uttrycka sin åsikt men att bry sig om andra männikor lägger 400 000 kr på sitt bröllop eller 0 kr ja då suckar jag bara och tänker "get a life..."

• Aleta

konichiwa girl skrev 2008-04-09 10:02:49 följande:

Zozo: Jag är inte lite avis i alla fall. Vi åker ju till Italien bara för att dricka vin och äta gott på vår bröllopsresa (vi funderar på att besöka Amedeis fabrik, Aleta!). Och de regionerna som har så goda viner, jag gillar verkligen alsaceviner!
    Waaaa!
    Vi som inte ska ha någon bröllopsresa...dit måste vi ju åka!!!
    Commaderia St John har jag inte provat, var köper man den?
  • ELWIRA

inget fel alls tycker jag, har man bara råd och lust så varför inte.

Själv kommer vi att ha en enklare variant, men det kostar ju ändå en slant.

• konichiwa girl

Aleta: Den går jättebra att köpa på systemet. Jag tror till och med att den ingår i standardsortimentet som finns överallt. Commandaria (jag stavade fel, ursäkta) är ett cypriotiskt vin som smakar väldigt mycket av russin och är ganska sött, artnr 2040. Även Amedei rekommenderar det. Jag gillar dock också att dricka recioto till bittrare choklad.

• bridesilly

Jag tycker inte det är fel att lägga pengar på sin bröllopsdag. Man lägger så mycket man vill och kan. För mig spelar det ingen roll om man lägger 5.000 el 50.000 eller 450.000 bara man får det bröllop som man önskat sig.

Min personliga åsikt är hursomhelst att jag vill lägga mycket tid och pengar på en dag som jag kan minnas hela mitt liv som en av de finast och bästa upplevelserna jag haft. Många tycker att man inte ska slösa mycket pengar på en enda dag men jag tycker varför inte? Jag vill ha något att se fram emot och titta tillbaka på som var precis så där fint som jag och min m2b önskade oss. Ett bröllop är så mycket mer än en enda dag.

*Ringarna som kostar en hel del har du kvar hela livet tillsammans med den du älskar

*Bröllopsresa som de flesta åker på blir ofta en riktigt fin semester utöver det vanliga som man kanske inte hade bekostat lika mycket om det var en vanlig semester

*Fotografen kostar men sen har man massa fina bilder kvar att minnas och glädjas åt.

• johansdotter

Måstepå en gång erkänna att jag inte läst hela tråden...
    Men känner ändå att jag vill göra inlägg.

Jag förstår ärligt talat inte varför det måste göras en till tråd med "alla måste se hur mycket pengar jag minsann kan lägga på mitt bröllop" tema...
    Att det finns fler "budget" trådar är väl rätt naturligt....det är svårare att få "mycket för lite" än att få "mycket för mycket"

Ärligt talat skiter jag i HUR mycket folk lägger ner....bara dom är nöjda med SITT bröllop.
    Pengar gör ingen människa bättre eller sämre...det är bara pengar. En skitstövel är en skitstövel....vare sig han e rik eller luspank....vice versa...

• Zozo

johansdotter.. det var just det.. Det är inte "alla måste se hur mycket pengar jag minsann kan lägga på mitt bröllop" tema... utan tradar om bröllop med lite större budget där det gensast dyker upp nagon med pekinne om just "det här gör du för att alla ska se hur mycket pengar du har" eller liknande...

Svar på tråden Vad är det för fel med påkostade bröllop?