• pallesj

Midsommarbrudar??

Lite nyfiken på hur många fler som gifter sig på midsommarafton??
    Hur långt har ni kommit och hur länge har ni planerat?

• Svar på tråden Midsommarbrudar??
  • Mrs G to be

*Skratt* Nja, kanske inte var ny man jag menade, men det är ju du som bestämmer!

Nej, ni har väl haft er beskärda del av motgångar. Så egentligen kan det ju bara bli bättre nu...! Du ska nog se att det löser sig. Önska sig pengar i bröllopsgåva kanske är ett alternativ om ni inte redan gör det.

• pallesj

Nä vill nog behålla den mannen jag har nu. hihi.
    Får sitta o kolla budgeten lite men kan inte dra in på mer, den största utgiften äe ju lokalen o den kan man inte göra mycket åt.
    Vet nt ut eller in nu, vill bara att allt flyter på ibland men d gör d definitivt inte nu. Jag har inget obb o inga akasse dagar, men utan pengar blir jag ju inte men ändå.
    Får tycka synd om mig själv lite o ta en stor insndning o pusta ut o göra det bästa av allt.

• Mrs G to be

Oj, oj... ja... egentligen verkar det ju inte vara optimalt läge för ett bröllop för er, men vad gör man när så hemskt gärna vill!

• cellabella

Ja, det låter besvärligt med trasig bil och inget jobb. Hoppas det ordnar sig. Våra föräldrar hjälper oss alltid och så har vi kredit så pengarna tar aldrig slut även om det krisar. Ni kan inte lösa det på liknande sätt? Eller några fonder som ni kan sälja av t ex? Sent att avboka och ändra planerna också, annars hade ni ju kunnat fixa ett billigare bröllop som hade passat er budget bättre. Men som sagt, ni har säkert betalt lokal och allt redan...

• pallesj

lokale e inte betald, men blir inte mycket billigare med att fixa själv,vinhoppas på lite pengar efter bröllopet när lokalen ska betalas, vi har bett firman vi köpte bilen av att ta på garantin,får se vad de säger idag.
    Jag ska gifta mig på midsommar så e d bara hihi Får gå som det går, allt e ju redan klart.

cellabella skrev 2008-04-23 15:34:41 följande:
    Ja, det låter besvärligt med trasig bil och inget jobb. Hoppas det ordnar sig. Våra föräldrar hjälper oss alltid och så har vi kredit så pengarna tar aldrig slut även om det krisar. Ni kan inte lösa det på liknande sätt? Eller några fonder som ni kan sälja av t ex? Sent att avboka och ändra planerna också, annars hade ni ju kunnat fixa ett billigare bröllop som hade passat er budget bättre. Men som sagt, ni har säkert betalt lokal och allt redan...
  • pallesj

precis
    Mrs G to be skrev 2008-04-23 14:05:36 följande:

Oj, oj... ja... egentligen verkar det ju inte vara optimalt läge för ett bröllop för er, men vad gör man när så hemskt gärna vill!
  • cellabella

pallesj:
    Bra att lokalen ska betalas efteråt, ni får ju säkert pengar, har ni önskat er pengar förresten? Hoppas det ordnar sig med bilen!

• Lina_K

Hej, en ny midsommarbrud kikar in...

Vi bestämde förra tisdagen att vi skulle gifta oss på midsommarafton så det har gått rätt fort...

Men det är kul!

• cellabella

Lina_K:
    Oj du får ni sätt fart med planeringen! Är det inte svårt att få tag på lokal och allt på så kort tid? Välkommen hit förresten!

• Lina_K

Tack!

Det var faktiskt fascinerande enkelt att få det att gå ihop. Jag är förvånad att det varit så smidigt. Kyrka fanns och bokades. Präst har vi i familjen så det gick bra. Lokalen öppnas för oss, de var egentligen stängda. Tårta fixas också. Helt fantastiskt!

Svar på tråden Midsommarbrudar??