Midsommarbrudar??
Lite nyfiken på hur många fler som gifter sig på midsommarafton??
Hur långt har ni kommit och hur länge har ni planerat?
Lite nyfiken på hur många fler som gifter sig på midsommarafton??
Hur långt har ni kommit och hur länge har ni planerat?
midsommardagen gifter vi oss - inkluderas i alla fall till midsommarhelgen =)
Ja det gör det ju
Hur långt har ni kommit då?
Vi har väl det mesta under kontroll - vi har planerat länge (=sparat länge)! Men det finns vissa frågetecken fortfarande och de är svåra att räta ut...
1) vet inte var vi skall vara på bröllopsnatten...
2) brudparets transport från kyrkan till festlokalen är långt ifrån klar....
3) inte nöjda med hur tårtan smakar....
4) måste hitta en bra och billig städfirma som kan städa lokalen dagen efter bröllopet
5) ringa skattemyndigheterna och prata efternamn...
Står du brud till midsommar? Hur långt har ni kommit i planeringen?
Japp midsommarafton är våran dag.
Vi har hinderprövning och namnbyte-ansökan kvar, ska bara få min m2b att ta ledigt från jobbet så vi kan gå in och prata med de på skatteverket
Sen ska ringen beställas
Ja det är väl det som är kvar att göra innan själva dagen, buketten ska beställas lite närmre dagen
det låter som om ni har det mesta under kontroll... =)
Ja jag tycker nog det, men det har la ni med förutom bröllopsnatten hi hi. tyvärr vet jag inga ställen där ni bor.
Vår transport kommer vara vår egen bil som nån kör oss i till lokalen där vi ska vara så vi har den när vi ska hem 2dagar senare, har iofs gångavstång men har ju mycket att bära på
Vi gifter oss också på midsommarafton. Vi har mycket klart, men mycket som återstår också. Korten skickades i februari och har sista osadatum 1 maj, hur har ni gjort där? Det är så få som har svarat och jag vill planera vidare när jag vet hur många som kommer. Vi har inte pratat med vigselförrättaren än, så vi vet inte vad ceremonin kommer att innhålla mer än att en kompis ska sjunga. Maten är inte klar, ska ha någon form av catering genom kontakter, annars är det mesta bokat och klart. Jag kommer att göra smink och hår själv, det är svårt att få tag på sånt på vårt datum , så det måste jag börja öva på snart.
Vi har också satt osa 1a maj och har fått in endel svar men räknar med att bara hälften av våra vänner kommer, Vi planerar utefter vad vi tror om antalet gäster
Vi ska prata med prästen 29 April första gången och gå igenom allt om hur vi vill ha det. Hår och make fixar en som går stylist utbildnigen HAde annars bokat tid hos en som gör make men nu blir det lite dyrare men slipper håret själv då jag även ska ha i löshår
pallesj
Jag var var inne och kollade hos dig, men det var så trögt att komma vidare av nån anledning så jag kunde inte kolla galleri och skriva i gästbok. Får göra ett nytt försök snart.
Jag har så tjockt och långt hår, så jag ska bara lägga på spolar och ha tiara, det ska jag väl inte misslyckas med! Jag tror att våra kompisar är så stressade karriärister att dom har glömt att osa, haha. Men jag tror att de flesta kommer, så vi blir runt 55-60. Vi har valt bort släktingar, det blir mest våra familjer och alla vänner.
Hur kommer er dag att se ut?
Vår dag ser ut så att, vi ska fixa ordning lokalen på fm tror jag sen ska jag då göra mig iordning, sen blir det att åka ut dit vi ska ha vigseln och fixa med allt där, sen blir det middag för familjen som varit med på vigseln, och senare på kvällen kommer de få vännerna som kommer, vi blir nog ca 30st allt som allt.
Hur ser eran ut då?