Midsommarbrudar??
Lite nyfiken på hur många fler som gifter sig på midsommarafton??
Hur långt har ni kommit och hur länge har ni planerat?
Lite nyfiken på hur många fler som gifter sig på midsommarafton??
Hur långt har ni kommit och hur länge har ni planerat?
Jag tyckte vi hade så mycket pengar den här månaden och har köpt massor av saker. Men igår märkte vi att hyran inte hade dragits som den ska, den är på 12000.. Ooops! Haha, men det löser sig alltid.
Idag bokade jag tid för vaxning, pedikyr och manikyr i juni. Har hittat en skola som gör det billigt, så det blir runt 700 för allt! Den stora kostnaden blir att ta bort två födelsemärken hos plastikkirurg, men det är det värt tycker jag.
Min sambo pratade med vigselförrättaren härom dagen, hon var jättetrevlig och dom bokade in nån tid för att ses. Hur ska er ceremoni se ut? Vi har ingen aning! Fast det kanske vi pratat om förrut? Är lite virrig.
Vi ska prata med prästen den 29e april o se om han går med på programet som vi (jag) satt ihop. Vi ska ha 2 solosånger o 2 psalmer. Min far ska leda mig fram till min m2b o efter oss in kommer mina tärnor o ringbärarna.
Det låter ju bra, vi har ingen aning om hur vi ska ha det. Jag vill inte ha en lång ceremoni, det är bara en kompis som ska sjunga, sen vet vi inte.
Vi tänkte ha vita lakan från ikea som dukar, visst måste det vara det billigaste alternativet? Sen ha fiberväv/duk (kommer inte ihåg namnet) ovanpå, är det nån av er som har erfarenhet av denna väv? Jobbigt att ha typ 20 lakan sen, vad gör man med dom?
Sen håller vi på med att bestämma mat, det är svårt, vi ligger 3000 över budget bara för att vi kommit på att vi ska ha catering istället för egen mat. Men jag känner att det är värt det, för jag orkar inte stressa med maten. Med rabatt blir det ändå 155 kr per person och då ska vi baka bröd själva och göra några röror själva. Så det är 8 mezerätter vi betalar så mycket för (buffé). Jag tror att det är så här dyrt bara för att det är i stockholm.
Vi ska inte heller ha så lång ceremoni hoppas på ca 30min med allt.
vi ska ha färdig dukad lokal, ska bara dekorera själv med favors blommor kameror klockor m.m.
Hemtex tycker jag ständigt har rea 50-70% på allt Kan ju hitta fina dukar/lakan/gardiner där till borden kanske så det inte gör nåt att det blir förstört o slängs sen.
Nu sitter jag och försöker komma på nån bra ingångsmarsch som är fin att spela på gitarr hmmm inte lätt men har nog kommit på några, frågan e bara om han vill och kan spela den
Annars är det dags att han ligger i hårdträning...
MMMM får la kolla med de som ska spela o sjunga Annars blir det klassiker på stereo hihi. Kom ju på att den jag vill ha låter lite lam att ha, men men annars får la alla gäster sitta o nynna när jag går in haha
Mrs G to be skrev 2008-04-11 11:42:11 följande:
Jaaa!!! Nynnade gäster är väl mysigt!
Hihi! Hmmm... kan ju bli ganska svårt att "träna in" dem bara...
Vilken låt är det du vill ha?
Whiter shade of pale Det e min favvo låt men tycker kanske nu att den inte passar o blir bra
Mrs G to be skrev 2008-04-11 13:23:09 följande:
Hmmm... har ingen aning om vilken låt det är så jag kan inte komma med något klokt! Men det är ju roligt om det är något som känns personligt. Vi har valt att en nära vän till oss ska sjunga Miraklet av Di Leva. Jättemysig text!