• pallesj

Midsommarbrudar??

Lite nyfiken på hur många fler som gifter sig på midsommarafton??
    Hur långt har ni kommit och hur länge har ni planerat?

• Svar på tråden Midsommarbrudar??
  • Mrs G to be

Tuffar på som bara tusan! Massa små detaljer som bara löser sig "av sig självt" så just nu känns det som om vi har flyt.

Vi var och beställde ringarna igår och får svar nästa vecka om de kan göra så som vi vill ha (förutom vanlig gravering vi vill ha graveringar inuti ringarna, typ som ett budskap som finns inpräntat i ringarna). Idag fick vi en fråga från museet där vi ska ha vigseln och festen och de undrade om de fick fota vår vigsel och lägga ut på deras hemsida. Känns superkul!

Hur går det för dig då som i princip har din planering klar? (Hur har du lyckats med det förresten???)

pallesj skrev 2008-04-15 19:16:18 följande:
    Hej hej Hur går det för dig med allt då?? Mrs G to be skrev 2008-04-15 15:15:22 följande:
  • pallesj

Hi hi Ja du gjorde alla bokningar o sånt första veckan, sen har det ju inte vart så mycket kvar mer än små saker som jag ska börja sätta mig med nu, ringen ska beställas idag, tårtor och blommor nästa vecka sen är det bara skjorta kvar att köpa och att göra etiketterna, ja sen är det helt klart tills dagen B

Spännande att museet vill lägga ut foton då får du ge deras sida sen så vi kan se de

• Mrs G to be

Try and stop me...

Låter som om du har allt under kontroll! Härligt! Känns som om vi har koll på det mesta också, men samtidigt är det ju så himla roligt med bröllopspyssel så man vill ju inte att det ska ta slut helt. Eftersom vi längtar så mycket till bröllopet så är det ju skönt att ha något bröllopsaktigt att sysselsätta sig med - eller hur?!?!?

pallesj skrev 2008-04-17 08:38:01 följande:
    Spännande att museet vill lägga ut foton då får du ge deras sida sen så vi kan se de
  • pallesj

Ja det är ju det som jag saknar med att vara fördig så fort, inget kvar att direkt göra Men jag har kollat lite runt, köpt favors o tärngåvor, provat klänningen 2ggr hihi. Ska bestämma riktigt vilken frisyr nu med.
    Önskar jag hade lite mer att göra men kände att det stora som lokal, vigselplats och präst var viktigt att ha klart sen gick allt av farten, eller kan du komma på nåt jag glömt kanske, ??

• Mrs G to be

*Kliar mig fundersamt i huvudet* Hmmm... spånar fritt: har du klart med bordsplacering och placeringskort, hur vigselceremonin ska se ut, matbestyr, dukning, klänning, skor, underkläder, boende, toastmaster/toastmadame, gravering i ringarna, tidsplan för bröllopsdagen, vem gör vad, vart gästerna ska stå/sitta, hindersprövning och beställt blommor?

pallesj skrev 2008-04-17 09:11:44 följande:
    Ja det är ju det som jag saknar med att vara fördig så fort, inget kvar att direkt göra Men jag har kollat lite runt, köpt favors o tärngåvor, provat klänningen 2ggr hihi. Ska bestämma riktigt vilken frisyr nu med. Önskar jag hade lite mer att göra men kände att det stora som lokal, vigselplats och präst var viktigt att ha klart sen gick allt av farten, eller kan du komma på nåt jag glömt kanske, ??
  • cellabella

Pallesj, vad ska du ge i tärnpresent? Jag måste komma på att ge något till alla som hjälper till.

Som favors ska vi ge en liten tyllpåse med silverfärgade mandeldragéer, vet ni hur lång tid innan man kan köpa dessa? Vore ju bra om jag kunde fixa dessa påsar ett tag innan så det är klart.

Vi var och tittade igår på gården, det blir bra. Men jag velar med dukningen. Vad tror ni blir bäst, vanlig honnörsplacering med långbord för alla eller honnörsbord för oss med föräldrar och småbord för gästerna? Den sista placeringen hade vi tänkt, men det kanske är lättare att duka den traditionella placeringen och går snabbare att få undan när det är dans sen. Sen är det lättare att placera om gästerna, om nån inte kan komma i sista stund, än om de sitter vid småbord tror jag...

• pallesj

Mrs G Ja, det är klart med allt det, hindersprövningen kom förra v att det var ok, bordsplacering ska vi inte direkt ha nån, dukning fixar hotellet vi ska bara dekorera o det är klart med allt det med, tidsplanen kommer ändå säkert att spricka hihi men har börjat kolla lite på det, vigselprogram får vi se vad prästen säger om när vi träffar han den 29e.
    Som sagt ring/ar med gravering ska beställas idag, blommor o tårtor nästa v Sen ska vi bara gå igenom det sista med hotellet så allt är klart.
    Ja men då är jag väl klart då hihi Får gotta mig e er planering istället haha

• pallesj

cellabella.. jag ska ge tärnorna ett halsband, i vitguldspletering inget stort o mycke bara så de får nåt o bestman får machettknappar o slipsnål.
    Är det organzapåsar du ska ha?? De kan du ju isf köpa när som, mina har jag haft hemma länge hihi.

Hur många gäster har ni som ska äta?? Ang bordsplaceringen, Vi ska ha honnörsbord med 3 småbord alltså E-bord blir det men vi är bara 25 som äter.

• cellabella

Jag gör egna tyllpåsar, lägger i mandlarna och knyter ett silvrigt sidenband runt, blev billigare så. Det har jag alltså köpt, men mandlarna kanske blir gamla tänker jag? Alltså kanske jag måste vänta med att göra färdigt påsarna till veckan innan eller liknande...

Vi är ca 58 st, har en skiss på honnörsbord, så det funkar bra. Tänkte dock från början att det blir roligare om gästerna placeras vid kvadratiska bord med åtta pers vid varje. Men jag måste kanske lägga ner den idéen tänker jag nu. Blir enklare med långbord trots allt.

Bra presenter! Vi har köpt olika gamla silverfat som vi ska ha blockljus på till bordsdekorationen. Jag tänkte köpa finare doftljus och ge dessa med varsin silverbricka till de som hjälpt till. Dock kan jag inte få det klart innan de går från festen, kan man ge presenten efteråt? Annars vet jag inte vad vi ska ge... Det är många som hjälper till, så det får inte vara så dyrt!

• pallesj

Presenterna kan man nog ge efter tycker jag, mina tärnor får nog de innan när vi gör mig iordning tror jag, sen har jag ju inte så många som hjälper till, kanske bara ev en kompis till mig som erbjudit sig att köra oss till o från vigselplatsen men har ett halsband över till henne isf.

Vi är ju inte så många så därför bestämde vi oss för Ebord, 6 på honnörs o 8 på de andra 3.

Påsarna kanske du ska vänta med, jag gör nog mina samma vecka eller nåt tror jag beror på vad vi ska ha för godis i.

Svar på tråden Midsommarbrudar??