• pallesj

Midsommarbrudar??

Lite nyfiken på hur många fler som gifter sig på midsommarafton??
    Hur långt har ni kommit och hur länge har ni planerat?

• Svar på tråden Midsommarbrudar??
  • pallesj

Nu tycker jag bara det känns segt med tiden, har ju inget kvar att planera, har säkert glömt massor bara för det hihi. Ska iaf beställa tårtan i morgon och prata med frisören vad hon vill ha för att fixa mitt hår, ska ju vara väldigt enkelt så ska hon ha massor så fixar jag det själv Har hela helgen provat olika frisyrer som jag kan göra själv, provade tom att lägga en hel make själv i fredags, tog ca 10-15min bara så inte så seriöst men blev faktiskt hyffsat bra om jag får säga det själv, för en som inte ens använder mascara i vanliga fall

• Mrs G to be

Suck... 68 alldeles för låååånga dagar kvar för oss "stackare" som måste vänta ända till midsommardagen!

Pallesj: vad blir det för tårta?

• pallesj

Blir vanlig prinsess tårta fast med mörkröd marsipan och hallon eller skogsbärsmouse istället för grädde

• Mrs G to be

Mmmm... mums!

Vi ska inte har någon tårta utan kommer att satsa på efterrätt istället. Det blir lingonparfait. Hmmm... hur tänkte jag då förresten - jag gillar ju inte ens lingon! Men det blir nog säkert gott ändå!

• pallesj

Hi hi, tycker du inte om lingon så ta nåt annat då, e ju ni som ska bestämma, vi har mouse i tårtan istället för att jag inte äter grädde inte tårta heller eg men men, man ska ju ha det säger de.
    Vi kommer ha både efterrätt o tårta, efterrätt för de som äter o tårta när vännerna kommer till alla.

• Mrs G to be

Det där med lingon kommer nog att passa ganska bra in på vårt tema. Eller... tema och tema - det har vi egentligen inget, men det passar ihop med vårt lite mer naturnära bröllop. Vi ska gifta ute på en gammal offermosse, det kommer att serveras en bronsålderbuffé på festen och huvudrätten kommer att vara långa. Det är en fisk som har lång tradition i Bohuslän. När de sedan föreslog lingonparfait som efterrätt så kändes det helt rätt. Det gör det fortfarande (om man bortser från att jag inte gillar lingon!). Så jag ska nog bli nöjd ändå!

Håller med dig - grädde är ääääckligt! Är inte heller så förtjust i tårta, men det går att klämma ner ibland!

• pallesj

Kommer nog bli första gången på fleeeeera år som jag äter tårta hihi,
    Hur går det för er alla annars med all planering mardrömmar och allt,
    Var inne o skulle kolla med frisören idag men de har inte öppet midsommar så jag får bara hoppas att jag får tag på hon som lovat göra både hår och make på mig annars har jag ingen som kan hår snyft, min sambos syster är iofs frisör men hon vill inte Bli jobbigt för henne tycker hon. Men ska nog kunna fixa det själv e ju enkel frisyro blir ingen slöja, bara tiara

• cellabella

Jag kommer ju fixa håret själv och gör det enkelt. Jag går till min vanliga frisör och under det senaste året har han klippt mitt hår så att jag ska kunna ha utsläppt och jag har rådfrågat honom hur jag får de bästa lockarna osv.

Så jag kommer att ha utsläppt med tiara, som jag beställt från LNB, borde få den idag. Och natten innan kommer jag att sova med spolar och sen är det inte mycket mer jobb än lite produkter i. Vad har du för hår? om det är hyfsat långt och inte för tunt borde du kunna fixa själv också.

Jag måste också provsminka mig snart, men det blir aldrig av. Jag sminkar mig dock med mineralsminket som jag ska ha på bröllopet varje dag, så jag borde kunna fixa det.

• pallesj

har inte jätte långt hår men inte heller kort, typ en bit nedanför öronen om du förstår "ler". Har oxå tänkt o bara ha det kanske utsläppt har ju haft lite olikka nu i helgen, lockade det i fredags o det blev hyffsat bra så lägger jag bara lite tid på håret ska jag nog kunna fixa det själv, ska klippa o slinga det den 2a juni, vill ha det typ som i mitt galleri, kansek lite enklare ändå Tycker att det är svårast att få till det där bak själv,

Svar på tråden Midsommarbrudar??