• pallesj

Midsommarbrudar??

Lite nyfiken på hur många fler som gifter sig på midsommarafton??
    Hur långt har ni kommit och hur länge har ni planerat?

• Svar på tråden Midsommarbrudar??
  • pallesj

Planeringarna går bra Va i stan o beställde tid för klippning o slingning till början av Juni idag Blir ca 400kr för allt, inte illa tycker jag.
    Då har vi en date på stranden då hahahaha, vi tar med oss glas o skumpa så kan vi fira ihop hihi
    Mrs G to be skrev 2008-04-08 18:12:12 följande:

*Fniss* Du är så välkommen så! Ta med ett champagneglas vet ja!Går det bra mer allas planering så här långt?
  • pallesj

Bor ni långt från Big city FBG eller??? Annars kan vi ju slå ihop det, the more the merrier (eller hur d nu stavas )
    Mrs G to be skrev 2008-04-08 18:24:47 följande:

Vilken bra idé!! Ska börja bearbeta mina vänner också!
  • Mrs G to be

Inte så långt. Vi bor i Uddevalla, så ca 18-19 mil ifrån "the big city FBG" Jag menar, vad gör man inte för "en bal på slottet"???

pallesj skrev 2008-04-08 18:26:10 följande:
    Bor ni långt från Big city FBG eller??? Annars kan vi ju slå ihop det, the more the merrier (eller hur d nu stavas )Mrs G to be skrev 2008-04-08 18:24:47 följande:
  • Mrs G to be

Förtydligar: "en bal på slottet" är taget ur Askungen. Hon säger ju typ "vad är en bal på slottet"...

• pallesj

Hi hi ja det förstod jag iaf haha Så sant så
    Ja Vi har pratat om att kansek börja anordna vårbaler typ majbal varje år. Häng gärna på om du vill,
    Mrs G to be skrev 2008-04-08 18:50:47 följande:

Förtydligar: "en bal på slottet" är taget ur Askungen. Hon säger ju typ "vad är en bal på slottet"...
  • Mrs G to be

Ja, visst går man på bal alldeles för sällan?! Det är ju så himla roligt att få klä upp sig så där snyggt och ha en lite mer elegant fest. Låter roligt med vårbal - tack för inbjudan att hänga på! Om jag lyckas dra ihop några här i U-a får du en inbjudan tillbaka! Känns i och för sig som nästa års projekt... (Med tanke på att vi i år har fullt upp med bröllopsplaner!! Jippi!!)

pallesj skrev 2008-04-08 21:40:33 följande:
    Hi hi ja det förstod jag iaf haha Så sant så Ja Vi har pratat om att kansek börja anordna vårbaler typ majbal varje år. Häng gärna på om du vill, Mrs G to be skrev 2008-04-08 18:50:47 följande:
  • pallesj

Hi hi Ja jag var ju tvungen att ha nåt nytt att planera för att alla bröllopsplanerna var klara typ redan i Januari hi hi. BAra de små sakerna kvar som man ändå inte kan göra förrän precis innan, Har bestämt frisyr nu iaf.
    Tyckte vi skulle ha baler så man kan köpa fler fina klänningar, finns ju hur många som helst som jag skulle vilja ha o måste ju då ha en anledning att använda de haha
    Hur går det för alla andra med era planer då????

Mrs G to be skrev 2008-04-09 07:51:05 följande:

Ja, visst går man på bal alldeles för sällan?! Det är ju så himla roligt att få klä upp sig så där snyggt och ha en lite mer elegant fest. Låter roligt med vårbal - tack för inbjudan att hänga på! Om jag lyckas dra ihop några här i U-a får du en inbjudan tillbaka! Känns i och för sig som nästa års projekt... (Med tanke på att vi i år har fullt upp med bröllopsplaner!! Jippi!!)
  • pallesj

God morgon på er alla Nu är det bara 71 dagar kvar till midsommar Nån som börjar få panik på allt som inte är klart?? Det enda jag har panik för är att vi inte ska ha pengar så det räcker när allt ska betalas.
    Hur går det annars för er med allt planerande?? Mycket kvar?

• Mrs G to be

God middag! 72 dagar kvar här...

Det enda jag har panik för är att tiden går alldeles för låååångsamt! Kan vi inte flytta fram tiden lite så att det är midsommar snart?? Någon som misstycker?!?!??

Annars har jag varken panik för planering eller pengar just nu. Det kanske mest beror på att jag styrker saker hela tiden... (Typ att jag inte ska ha en brudbukett, struntar i frisör och fixar håret själv istället osv.) Det minskar både på planering och på budget!

• pallesj

Misstycker inte alls, varsågod o ställ fram tiden.
    Har också funderat på att inte ha bukett o kanske försöka med frisyren själv, ska ju ändå vara enkel. Men sparar kanske inte så mycket på det. Maken ska ju ändå göras. Så kanske 800kr mindre bara, men ändå hmmm Ja har ju inget annat kvar att tänka på så kan ju fundera över det några v hihi
    Mrs G to be skrev 2008-04-10 12:10:34 följande:

God middag! 72 dagar kvar här... Det enda jag har panik för är att tiden går alldeles för låååångsamt! Kan vi inte flytta fram tiden lite så att det är midsommar snart?? Någon som misstycker?!?!?? Annars har jag varken panik för planering eller pengar just nu. Det kanske mest beror på att jag styrker saker hela tiden... (Typ att jag inte ska ha en brudbukett, struntar i frisör och fixar håret själv istället osv.) Det minskar både på planering och på budget!
Svar på tråden Midsommarbrudar??