• pallesj

Midsommarbrudar??

Lite nyfiken på hur många fler som gifter sig på midsommarafton??
    Hur långt har ni kommit och hur länge har ni planerat?

• Svar på tråden Midsommarbrudar??
  • pallesj

Japp Det börjar närma sig hi hi Hur går det för er alla? Har ni mycket kvar?
    Själv har jag inte så mycket mer än att ränka o räkna så det bli så billigt som möjligt Måste ju ha nåt att göra

• cellabella

Jag har inte börjat tänka på festprogram.. Kan man göra dem bra i datorn?

• MrsC

Hej på er! Jag ska också gifta mig på midsommarafton. Jag längtar, längtar, längtar efter sommaren nu när det är vinterväder igen, men 84 kommer nog att gå snabbt...

• pallesj

Ja förhoppningsvis går det fort hi hi Bara hoppas på att all snön är borta då hi hi-

MrsC skrev 2008-03-27 13:03:40 följande:
    Hej på er! Jag ska också gifta mig på midsommarafton. Jag längtar, längtar, längtar efter sommaren nu när det är vinterväder igen, men 84 kommer nog att gå snabbt...
  • pallesj

Festprogram ska jag inte ha några men vigselprogram ska jag göra på datorn. Tycker man skulle kunna göra fina till festen med i datorn

cellabella skrev 2008-03-27 12:54:41 följande:
    Jag har inte börjat tänka på festprogram.. Kan man göra dem bra i datorn?
  • cellabella

Ja, jag gör dom i datorn, det blir nog bra. Jag får hjälp av en kompis som är designer också så det borde fixa till sig. Jag tänkte inte göra så avancerat som inbjudan, men man kan ju använda samma papper och stämpel så det blir samma tema tänkte jag.

• pallesj

Ja just det Våra inbjudningar var väldigt enkla, bara text på rött papper, så vigselprogram och etiketter kommer bli i samma papper

• cellabella

Jag höll på med våra inbjudningar tills jag blev tokig! Det var fel stämpelfärg och fel papper och hit och dit. Jag skrev för hand, vilket jag inte gärna gör igen, hihi. Det blev bra till slut iallafall. Vi har vitt, silver och gräsgrönt som tema.

Mina nästa projekt är att åka och köpa blockljus och lakan (som dukar) på Ikea. Jag har köpt massor av gamla silverfat som vi ska ställa ljusen på och över lakanen ska vi ha fiberväv så att det blir så där skirt och fint (hoppas jag!). Men före det måste vi boka in en visning till på gården så vi kan bestämma precis hur borden ska stå och kan mäta ut hur mycket tyg som går åt.

TS, var ska ni vara?

• pallesj

Hi hi ja jag la inte ner så mycket möda och tid på inbjudningarna Tänkte att de slängs ju ändå säkert, skrev bara ut på datorn text på rött papper, inga krussiduller här inte hihi
    Som sagt det jag har nu att göra är att skriva ut etiketter och göra godiset till påsarna till gästerna men de kan jag ju inte göra förrän dagen innan eller nåt

Vi ska först då ha vigseln i trädgården och sen ska vi till Hotell Strandbaden för middag och dans o fest och övernattning.
    Var ska ni själva vara eran stora dag??

cellabella skrev 2008-03-27 19:18:29 följande:
    Jag höll på med våra inbjudningar tills jag blev tokig! Det var fel stämpelfärg och fel papper och hit och dit. Jag skrev för hand, vilket jag inte gärna gör igen, hihi. Det blev bra till slut iallafall. Vi har vitt, silver och gräsgrönt som tema. Mina nästa projekt är att åka och köpa blockljus och lakan (som dukar) på Ikea. Jag har köpt massor av gamla silverfat som vi ska ställa ljusen på och över lakanen ska vi ha fiberväv så att det blir så där skirt och fint (hoppas jag!). Men före det måste vi boka in en visning till på gården så vi kan bestämma precis hur borden ska stå och kan mäta ut hur mycket tyg som går åt. TS, var ska ni vara?
  • cellabella

Härligt det låter, och att övernatta på samma ställe som festen. Vi ska vara på Tyresö bygdegård i Stockholm, vi bestämde oss för den för att det är stora ljusa lokaler, nära stan men ändå ligger i jättefina naturområden. Sen ville vi ju ha egen mat och dryck, och då finns inte så många alternativ. Jag blir alldeles stressad nu, för du har ju nästan allt klart!

Svar på tråden Midsommarbrudar??