• pallesj

Midsommarbrudar??

Lite nyfiken på hur många fler som gifter sig på midsommarafton??
    Hur långt har ni kommit och hur länge har ni planerat?

• Svar på tråden Midsommarbrudar??
  • cellabella

Oj, det var billigt pallesj! Vi betalar 6000 för lokalen, sen tillkommer städningen, personal och all mat och dryck. Det blir iallafall 19000 och då har vi ändå fått rabatt på maten. Vi är ju några fler iofs, nästan 60 st. Idag osa:de min vän jag skrev om innan, så nu är det bara sambons sega vänner kvar!

• cellabella

Mrs G to be
    Tack för tipset om dryckesåtgången förresten! Vi kommer nog ladda på ordentligt eftersom man ändå kan lämna tillbaka det som inte är öppnat till systembolaget.

• pallesj

God morgon,
    Blir så trött på allt nu, verkar som om det är nån eller nåt som inte vill att jag o min sambo ska gifta oss, hans bil pajade helt igår o det kommer gå på några tusen, som vi inte har, kan inte avvara nåt för då har vi inte råd med bröllopet, pust, kan inte dra in på nåt mer heller. Vet inte vad v ska göra nu,
    Hur går det för er alla andra då??

• Mrs G to be

Morrn, morrn (eller snarare snart god middag)!

Fy fasiken vad trist Pallesj! Har ni någon som helst aning hur ni ska lösa det?

Jag kanske kan fjäska med bröllopsgudarna för de verkar, tvärt emot er, verkligen vilja att vi gifter oss. (Kanske för att det är HÖG tid?!?!) Allt går som smort här och saker bara faller på plats. Vi hade faktiskt också en bilsituation för ett tag sedan men det var verkligen raka motsatsen. Min bil blev översvämmad och inlöst av försäkringsbolaget. Jag hade tydligen en extraförsäkring på bilen vilket gjorde att jag fick ut 120% av bilens värde. Köpte en mindre och mycket billigare bil (men nyare!) och fick istället över en massa tusenlappar. De pengarna använder vi till att betala mat och dryck på bröllopet. Så som sagt - jag kan fjäska lite till bröllopsgudarna åt dig!

• Mrs G to be

Var så god! Ja, mycket bättre att ladda upp rejält! Himla bra att man kan lämna tillbaka till Systemet - det är en fördel kontra att åka till Tyskland och köpa.

cellabella skrev 2008-04-22 15:20:53 följande:
    Mrs G to be Tack för tipset om dryckesåtgången förresten! Vi kommer nog ladda på ordentligt eftersom man ändå kan lämna tillbaka det som inte är öppnat till systembolaget.
  • pallesj

Ja tack gör det för det behöver vi nu hihi, vet inte hur vi ska fixa det, hela vår budget att leva på är snål som den är för att vi måste spara till bröllopet, allt var så noga räknat att vi skulle klara det men men tydligen inte meningen för oss, alltid ska d vara nåt.
    Tur du hade med din bil då, det har ju verkligen inte vi.
    Ska ju flytta direkt efter med så det kommer också koste lite, o vill inte behöva fråga mina päron om lån för de e ju kanske inte direkt glada över det tidiga äktenskapet som de är,

Mrs G to be skrev 2008-04-23 11:03:36 följande:

Morrn, morrn (eller snarare snart god middag)!Fy fasiken vad trist Pallesj! Har ni någon som helst aning hur ni ska lösa det? Jag kanske kan fjäska med bröllopsgudarna för de verkar, tvärt emot er, verkligen vilja att vi gifter oss. (Kanske för att det är HÖG tid?!?!) Allt går som smort här och saker bara faller på plats. Vi hade faktiskt också en bilsituation för ett tag sedan men det var verkligen raka motsatsen. Min bil blev översvämmad och inlöst av försäkringsbolaget. Jag hade tydligen en extraförsäkring på bilen vilket gjorde att jag fick ut 120% av bilens värde. Köpte en mindre och mycket billigare bil (men nyare!) och fick istället över en massa tusenlappar. De pengarna använder vi till att betala mat och dryck på bröllopet. Så som sagt - jag kan fjäska lite till bröllopsgudarna åt dig!
  • Mrs G to be

Jaaa... det låter ju onekligen som en rätt svår situation... Är det så allvarligt att ni funderar på att skjuta upp det? Det hade ju så klart varit himla trist, men vad gör man om pengarna inte finns? Finns det inget ni kan sälja som ni ändå inte behöver?

• pallesj

Har lagt ut lit till försäljning, bla en brudklänning o 2 playboyskor, men det verkar svår sålt, annars har vi inget. Vill ingte skjuta upp bröllopet heller, men vi får la se vad som händer.

• Mrs G to be

Du får hålla oss uppdaterade på vad som händer så ska jag hålla tummarna för att det löser sig för er!

Kanske en klen tröst i sammanhanget (OM det nu inte skulle lösa sig) men jag tror benhårt på att allt som händer har ett syfte. Kanske det här händer för att ett ännu bättre alternativ kommer att visa sig...? *Hoppfull*

• pallesj

bättre allternativ på vad? Man eller hihi.
    Ja allt häner ju av ett syfte som du säger Tror oxå på det att allt hänger ihop, men vill inte ha mer motgångar nu.
    Vi får se hur det går
    Mrs G to be skrev 2008-04-23 12:15:05 följande:

Du får hålla oss uppdaterade på vad som händer så ska jag hålla tummarna för att det löser sig för er!Kanske en klen tröst i sammanhanget (OM det nu inte skulle lösa sig) men jag tror benhårt på att allt som händer har ett syfte. Kanske det här händer för att ett ännu bättre alternativ kommer att visa sig...? *Hoppfull*
Svar på tråden Midsommarbrudar??