Midsommarbrudar??
Lite nyfiken på hur många fler som gifter sig på midsommarafton??
Hur långt har ni kommit och hur länge har ni planerat?
Lite nyfiken på hur många fler som gifter sig på midsommarafton??
Hur långt har ni kommit och hur länge har ni planerat?
Tror alldeles säkert att det blir jättemysigt även om ni är lite färre gäster - kanske ännu mysigare till och med!?
Singla slant om håret kanske...?
Vi har också osa 1 maj, sju personer/par har inte svarat, jag vet att 44 st kommer än så länge. Det som är tråkigt är att den enda som inte har svarat på min sida är en gammal barndomsvän som förr varit som en syster. De sista åren har vi inte varit lika bra vänner, och om hon inte ens bemödar sig att svara känns det ju inte så roligt.
Just nu håller jag på att beräkna alkohol, inte så lätt! Ingår allt i era kuvertpriser?
Tror inte jag har så mycket val med håret, ingen frisör som har öppet på midsommar får jag inte tag på eleven som lovat fixa mig får jag be mina systrar om hjälp med att locka håret, e ju det enda som behövs hjälp med,
men har beställt blommor till buketterna nu 3 buketter bundna o färdiga för 300kr Inte farligt
59 dagar kvar nu bara, började lite smått med framsida o baksida till vigselprogramen nu på fm idag, tog inte så lång tid hmmm, resten kan jag inte göra förrän vi träffat prästen nästa tisdag, hoppas bara han går med på det som vi vill ha det
God middag midsommarbrudar!
Spännande med vigselprogrammen Pallesj! Du har ju lite pyssel kvar då i alla fall!
Det är typ bara sådana saker jag har kvar också, förutom att bestämma vigselceremonin med morfar.
cellabella: I våra kuvertpriser ingår inte alkohol utan det kommer att faktureras efter hur mycket som går åt. Men eftersom vi ville ha en uppskattning på hur mycket det ungefär kommer att kosta bad jag dem uppskatta utifrån deras erfarenhet. De har angett att det brukar gå åt runt 2 glas vin, alternativt 2 öl/cider per person. Sedan kan man ju dra bort för några personer som inte dricker alkohol. Det brukade stämma ganska bra enligt restaurangen. Några dricker mer, några dricker mindre och det gör att typ 2 glas/person jämnar ut sig. Hoppas att det klarnade något! Jag var på ett 60-årskalas i lördags och drack typ ett glas vin och en avec - det var allt! Jag tror att man lätt överskattar hur mycket folk kommer att dricka.
Vi räknar en halv flaska per person som dricker alkohol, räknar med att allt kommer gå på ca 14000 med mat dryck rum 2 nätter drinkar till oss på kvällen Då ingår lokalhyra o servering o bartender oxå.
Min familj dricker gärna mer än 1 glas vin till maten hihi.
Shiiiit - det lät billigt! Hur många personer är ni? Vårt kommer att landa kring 35 000 kr för ca 40 pers. Då ingår mat och dryck, men ingen servering eftersom vi ska ha buffé. Iofs är allt ekologiskt, men det har inte dragit upp priset så himla våldsamt tror jag.
Har räknat med 24-27 personer till mat o dryck, sen 35 tillk champagne. Vi ska ha 3 rätters med vin o sen avec o kaffe, samt då champagne när resten kommer. Sen slipper man ju det med att duka servera städa o allt det, bara att roa sig
Ja - det ska bli så himla gött att slippa! Vi var ett tag inne på att ha en trädgårdsfest, för hallå - 35 000 kr är ganska mycket på mat och dryck för en kväll (även om det är bröllop)! Men sedan insåg vi hur mycket mer jobb det skulle bli med att fixa bord, stolar, porslin, tält, mat, diskning, städning... osv. Och då kändes det helt plötsligt värt pengarna! Så nu känner vi inte längre att vi bara lägger pengarna på mat och dryck - utan på att bara komma dit och njuta och slippa allt det andra tråkiga! ![]()
Ja men vill ju kunna njuta av sin dag, och helst kanske även dagen efter utan att behöva tänka på städningen o allt. Vi bokade ju tom 2 nätter för att riktigt kunna njuta och bara vara lite själva o ha det gott