• viktualia

Nu har jag gjort det igen... del 8

... startat en tråd på samma tema!

Trådnummer 8 gör sig gällande! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

Här har vi nu en åttonde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 8.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8
  • viktualia

Anne - det lät najs!!

Själv har jag målat ett tak till plus lite väggar... håhåjajaja....

... och under arbetstid var jag på utflykt till grannlänet och metropolen som blivit symbol för småhålor i en viss film från hösten 1998 av L Modysson... en film som vid utlandslanseringen fick det knäppa namnet "Show me love"... hm.. nån som vet vilken film jag menar? (och alltså vilken håla jag pratade vindkraft i?)

• nennesjuttioåtta

Vickan: jag vill knarka!!!!!

• nennesjuttioåtta

Fucking jävla kuk-ÅMÅL så klart! (ha! Vilken lätt!)

• nennesjuttioåtta

men herregud, man får visst skriva vad som helst, nu för tiden *fnyser* annat var det förr!

• nennesjuttioåtta

Anne
    ho! ho! Ho! Vilken julafton!

Vickan
    härligt med huset, äntligen! Låter som ni har fullt upp! Vila armen efter takmålningen och kolla in din makes åderpåle entimme ikväll istället, ni behöver en paus!

• anne på grönkulla

Haha, den var lätt!

Vilket osökt (via den bisarra titel-översättningen tror jag - svenskar svär GROVT på engelska eftersom de ofta inte begriper HUR grovt t ex den filmtiteln är på riktigt...) leder mig in på JallaJalla, som när man ska visa den i ytlandet inte alls uppfattas som en solskenshistoria om hur man inte blir bortgift, vilket är vad vi oftast ser och minns. Halva filmen handlar ju om "han som inte får upp den" och den aspekten tas inte alls väl upp av de publiker man vill utbilda eller skapa debatt bland i den andra frågan... Vi vet inte hur sexliberala vi är (iaf i teorin) i sverige!

• Zozo

Haller fullständigt med dig Anne. Skulle aldrig komma mig för att svära pa svenska pa det sätt jag obehindrat skulle kunna göra pa engelska eller franska (fast jag FÖRSÖKER bättra mig). Alltsa, fula ord kan jag visst säga pa svenska, men raka översättningar skulle bara bli FÖR vulgärt... Fy da!

Nennelajnen - bara pa systemet! Pitt! pitt pitt pitt!!!

Vickan kram pa dig och mala inte sönder dig!

Nu ska jag ta det lite lugnt här pa jobb.. fundera pa semestern och annat kul

Det enda som är trist är att maken börjar bli riktigt knas pa sitt jobb och det mar han inte bra av..

• Zozo

ingen här?? Naja jag far väl jubla ända - jag är bjuden pa bröllop i Skottland nâsta pask!!! Min vâninna som reste hela langa vägen för mitt bröllop ska gifta sig.. men en kille hon träffat pa ett annat bröllop

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8