• viktualia

Nu har jag gjort det igen... del 8

... startat en tråd på samma tema!

Trådnummer 8 gör sig gällande! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

Här har vi nu en åttonde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 8.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8
  • viktualia

Zozo - akta dig!! det finns bara en av dig alltså!! *sköt om sig*

Anne - får säga detsamma till dig!

Själv - har jag varit på utflykt till Årjäng och Töcksfors idag!!! *nöjd och fnissig*

• anne på grönkulla

Här plockar vi vuxenpoäng på hög nivå och ordnar med pensionsparanden! Minsann!

Sen ska det planeras nästa semester... också.

• nennesjuttioåtta

hojtala!
    Zozosyrran, reeeeedan! Trodde du skulle lista ut det tidigare (men jag har mörkat rätt bra, va?) ha det gött i Barca! Vi hörs på telefon som vanligt när du kommer hem.

Vickan
    det är ju en rätt kort period som ni får tokrusta så här. Sen får du slappna av och bara ligga och slappa på er gräsmatta med en mjukglass! Men förstår att du är helt slut! (jag blir ju det bara av att läsa vad ni ska hinna med). Vi har kikat på hus och hoppas, hopas att vi får det! Men det innebär också en hel del jobb...
    Och nej, det var inte i hålan jag sökte jobb.

Anne
    pensionssparande? Ha! Det fixade jag redan i fjol. *snart 30 år och tant*

• nennesjuttioåtta

för övrigt har jag tröttnat ur totalt på jobbet och vill bara vara hemma och pula på balkongen.

• Zozo

Pensionssparande.. mjae, inte riktigt sadär och da är jag snart 34! Men vi har iaf lagt undan pengar som vi fatt över vid lägenhetsköp. I Frankrike verkar det enda vettiga vara att investera i nagotsanär säkra mark/huskôp. Sk pensionsfonder etc verkar kosta hutlöst mycket fôr knappt nagonting.

Nenne; ja jag vill ocksa hem och pula. Mina kryddörter börjar ta sig utom timjan och mynta som ser ut att vissna bort bara .. sniff! Jag satte en kaprifol förra aret och nog kommer det blad pa den men den växer just inte nagot. Nu har jag satt ett blaregn (tror jag det heter pa svenska) pa andra sidan och jag hoppas att den kommer att ge nagon blomma redan i ar, men det är kanske lite att hoppas för mycket.

• nennesjuttioåtta

vet inte om mina fonder kommer att ge något heller, men ändå. Synd att chansa och vi får inga större pengar av att sälja den här lägenheten vi har, det kommer att ätas upp i nästa hus är jag rädd.

Här har jag inte hunnit handla fler blommor än en hög med penséer (modell mini), 2 st svartöga och.. ja det var nog det. Vi gick till handelsträdgården för att kika så vi hade inte fler händer över. Maken köpte dessutom sättpotatis, tomater och örter till deras växthus de har på bygget. De andra gubbarna tror nog att han och kollegan M är lite ... speciella....

• MuffinsTönt

Tja,Favoritmuffinsen har äntligen hittats tillbaka. Saknat mig?!? *ingen?*

Har tagit mig igenom en disputation + fest,lite bråk och min egen födelsedag. Kan säga att jag fick aaaallll uppmärksamhet. Jag såg lite udda ut med festklänning och ett knäskydd som accessoar. Vanliga människor har ju smycken eller en hund i en Gucciväska.

Renovering? Det gör vi också här. Snarare... Grabben slipar o jag inspekterar. ;-D

Lycka till-kram till Vickan!

Ta hand om dig-kram till Zozo o Anne.

Hej Svej-kram till Nenne

Telis? Hej Svej-kram till dig me!

*Pitt*

• Telemarkgrrl

Oj, jag har pensionssparat i 20 år. Kanske beroende på att jag längtar så vansinnigt efter pensionen? (Fast inte efter att fylla 65....)

• nennesjuttioåtta

sen du var 18?!?! Oj, det var en brud med framförhållning.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8