• Äldre 18 Mar 18:54
    101952 visningar
    618 svar
    618
    101952

    Nu har jag gjort det igen... del 8

    ... startat en tråd på samma tema!

    Trådnummer 8 gör sig gällande! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en åttonde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 8.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8
  • Muffin­sTönt
    Äldre 17 Jun 23:07

    haha, tack Nenne! Precis det jag ville höra. Smartis-Nenne tycker jag du är.

  • nennes­juttio­åtta
    Äldre 17 Jun 23:09

    äsch då

  • nennes­juttio­åtta
    Äldre 17 Jun 23:09

    hur går det med jobbsökeriet?

  • Muffin­sTönt
    Äldre 17 Jun 23:10

    Förresten, vet du om dina vänner fick göra titthåls-grejen flera ggr? Det lät som på doktorn att jag först får göra titt-hål för att kontrollera om det är menisken och SEN fixa det. dvs jag kommer troligen få göra samma sak två ggr. Undrar om man kan be gem laga menisken när dem ändå är där inne. Det gäller att vara effektiv. Fast sjukvården här är ju inte känd för sin effektivitet.

  • Muffin­sTönt
    Äldre 17 Jun 23:16
    nennesjuttioåtta skrev 2008-06-17 23:09:40 följande:
    hur går det med jobbsökeriet?
    Ähum... Kemi-jobben har jag fått tack men nej tack. Andra "små jobb" har jag varit mer kräsen med. Kan ju varken springa i trappor,stå länge eller lyfta saker. Det ända jag kan göra är ngt som man kan sitta ner eller inte stå länge. Lite onmt om sånt jobb på ams. Men jag ska gå upp till dem nu o se om dem vet nåt som jag kan söka över sommarn eller tills nån kemiföretags vds son knackar på dörrn.

    Eller om jag behöver ett sjukintyg. Iofs telejobb är ju sitta på kontor-jobb. Men jag tror inte det passar mig. Så psykisk anstängande.
  • nennes­juttio­åtta
    Äldre 17 Jun 23:26

    angående titthålsop, så vet jag inte om de gjorde flera. Men det låter inte otroligt att de först kollar och sen bokar in igen. För ifalla tt det inte är något at toperera så kan de ju boka in en till efter dig i så fall.

    jag har sökt några jobb via annons men om jag ska lita till min instinkt och vis av erfarenhet så kommer jag att få ett jobb via någon av mina krokar jag lagt ut. Har redan blivit uppringd av en marknadschef som vill träffa mig tack vara en gammal chef som tipsade om mig. Så sprid ut till alla du kan tänka dig att du letar jobb! Men jag förstår att du inte vill ta vad som helst, jag är likadan. Men det kanske är annorlunda om man märker att det drar ut på tiden, för så kul är det inte att gå hemma faktiskt. Fast nu på sommaren är det ju helt OK.

  • nennes­juttio­åtta
    Äldre 17 Jun 23:30

    god natt och sov gott!

  • Zozo
    Äldre 18 Jun 15:36

    Trevligt! Jag har just hittat en brun (!?) klänning som jag dessutom inte ser ut som en blaval i ! (närmare en lite mer medium knölval eller sa) Dessutom billig och skön; Med lite rätt accessoirer blir den fin till festen. Om jag nu bara kunde hitta nagra bra skor jag kan ha dessutom.

  • Oms
    Äldre 18 Jun 18:02

    tjingeling!

    har lyckats haft bort denna tråd frånmian favoriter men hittade den igen, har tänkt o leta förut men inte tagit mig tid! men nu e ja ghär igen...

    Muffinsen - titthåls op dvs artroskopi görs en gång, när de går in m kamera så ser de om de behöver "shava" ngt ifrån menisken och då för de ned en grej som gör det i begintlig slang. sen spolr de rent leden m koksaltslösning för att se att det ser bra ut. jag gjorde min senaste artoskopi i vänsterknä 2001 tror jag så visst e det några år sen men de har inte ändrat på proceduren ngt. hoppas du får göra den under spinalbedövning så att du får vara vaken o titta på skärmen vad de gör - mkt intressant! det finns en liten risk m artorskopi och det är at brosket i leden "trycks ihop" detta hände mig så jag har jämt on i mitt knä, tyvärr så går det inte att åtgärda utan e ett resultat av att man har varit inne o joxat i knät.

    lycka till!

  • Oms
    Äldre 18 Jun 18:05

    trådträff! jag e på även om jag bara har skrivit sproadiskt här iår! förresten - var e Sis? har hon synts till? får nog ta o maila damen ifråga tror jag

    annars då, allt bra m er alla?

    Anne- av en slump var jag inne på din blogg häromdagen o såg att du nu e på resa - vilken resa! jag blir avundsjuk! det längsta jag har kommit i år är till södertälje

  • Äldre 18 Jun 18:38

    Alltid kul att veta att folk läser bloggen! Men det var så dålig nättillgång på vägen så inga bilder kom ut under själva resan, vi kom hem för 2 dar sen och allt kommer ut nu. Men har vart slö i starten, har haft sån nackspärr att datortiden minimerats, kan man väl säga.

    Men nu kommer de typ 2000 bilder jag tog på 10 dar sakta men säkert ut, så kom tillbaka till bloggen bara!

  • Äldre 18 Jun 19:25

    Omsan - trådträff diskuterar vi lite löst nån gång i augusti

    Själv - har jag suttit i jobbmöten med folk som trots LÅNG erfarenhet och STOR kunskap i frågorna känner sig osäkra och nervösa - särskilt jämfört med mig som jobbat 5 månader med frågorna. De är dessutom dubbelt så gamla som jag.... HUR lyckades jag bli så lugn i mig själv och så kaxig??????

  • Äldre 18 Jun 19:51

    Heja vickan!!!

  • Äldre 18 Jun 19:53

    anne på grönkulla skrev 2008-06-18 19:51:37 följande:


    Heja vickan!!!
    Tack men det var ju inte svar på frågan *skratt*
  • Äldre 18 Jun 20:01

    Näe, det förstås... men svaret är väl samma som varför jag är sån svår junkie i kaxighet... o alltid ska tävla med grabbarna på deras egen planhalva...

  • Äldre 18 Jun 20:13

    hm.... ska nog ge mig på att montera lite IKEA-prylar... är ju bara lagom händig och kanske slutar segla bland självförtroendemolnen... *asgarvar*

  • Äldre 18 Jun 20:15

    Förresten... lokalpressen i min jobbstad har just snokat rätt på en av mina underhållningar på arbetstid - tillsyn. Skoj att se det i tryck!

    (hemskt nyfikna kan få länken via mail, men jag försöker ju vara lite anonym här... det är dock INTE nån bild på mig eller så och det är chefen och inte jag som uttalat sig)

  • Äldre 18 Jun 20:16

    Jag är obotligt nyfiken!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8