• viktualia

Nu har jag gjort det igen... del 8

... startat en tråd på samma tema!

Trådnummer 8 gör sig gällande! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

Här har vi nu en åttonde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 8.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8
  • nennesjuttioåtta

hehehe ja, det låter lagom.
    Alltså, det är ganska tråkigt att vara hemma själv, när alla andra jobbar. Men eftersom det är för tidigt att gräva ned sig i misär och ledsamhet så gäller det att njuta av ledigheten. Solen skiner ju! Jag har fult sjå med att hålla näsan ovanför ytan iom allt annat som tar kraft och ork. :-s

• anne på grönkulla

Men det låter ju som att du har trådar ute som ger lit ehopp. Då är det lättare att njuta av de som ledigt misstänker jag.

• nennesjuttioåtta

anne
    ja, precis. Hade det känts helt kört hade det ju inte varit lika kul. Men om man ser ett slut på ledigheten så är det enklare att njuta, man vet ju att när man väl börjar jobba igen så är det fullt ös, medvetslös, som gäller. Och det vore ju perfekt att få vara "ledig" hela sommaren och sen börja på ett nytt jobb i september. Då har man latat sig tillräckligt och längtar inte efter ledighet förrän framåt... oktober.

• nennesjuttioåtta

apropå en HELT annan sak. Jag ska ha 30-årsfest på torsdag för 10-12 personer. Men vad ska man bjuda på? Något bufféaktigt hade jag tänkt. Och en hink med sprit (vi kan kalla det för bål). Någon som har förslag? Eller förslag på var jag kan leta?

• Telemarkgrrl

nenne, buffé låter bra. Lite kallskuret som olika sorters skinka, salami, kalla kycklingspett, kall marinerad fläskfile, olika ostar, gott bröd, ruccola, tzatziki, taboulleh, focaccia, grillade grönsaker, oliver ... ?

• viktualia

Tjohoooo!

Tar paus i händigheten.... ha ha ha.. vi håller på att såga till hyllor till garderober.. ujuj!

Annars har jag fått värmeslag och är lite upprörd över att vissa delar av lagstiftningen som jag jobbar med är så svår att förstå.

Muffins - jag har stått still i tre månader, stannade på 24 kg ner.

Sommarplaner - en vecka har maken och jag sagt att vi ska dra iväg. Resmål oklart än så länge! Idag har dock midsommar planerats och jag lääääängtar!!!

• nennesjuttioåtta

ja, någon sallad lär det bli. Har sån där rolig cous-cous som är större. Komemr inte på namnet... Men det ser snyggt ut i sallad. Sen tänkte jag baka nåt festligt bröd...

• nennesjuttioåtta

sen blir det ju jansson som vickning!

• nennesjuttioåtta

hej vickan! har du kommit loss från köksskåpen? Fastnade du med insexnyckeln?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8