• viktualia

Nu har jag gjort det igen... del 8

... startat en tråd på samma tema!

Trådnummer 8 gör sig gällande! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

Här har vi nu en åttonde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 8.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8
  • anne på grönkulla

JO, det är klart att det vore skönt att ha ordning på sånt innan man flyttar ihop. Men ibland är ju inte livet så och då får man hantera det.

Här väntar jag spänt på att maken ska dimpa ner här imorrn natt!

• Telemarkgrrl

Åh Sis, dig var det länge sen man såg till! Fast jag kan inte heller diskutera schlagerfestivalen, den bojkottar jag med frenesi varje år. Har inte sett den sen typ bröderna Herreys.

Tufft beslut, muffins! Fast han vet ju om att du inte har något jobb och om han ändå är otålig att du ska flytta in så har han nog ändå räknat med att han kommer att få hjälpa dig lite ekonomiskt och tycker att det är värt det?

Kul med besök, anne!

• Zozo

Muffins; när vi pluggade var det jag som tjänade mest och betalade mest, reste till honom mest, handlade mat när jag var där etc.. när jag först flyttade hit hade jag ingen lön direkt, det tog ett tag. Idag tjänar maken typ 3 ggr min lön och vi har helt gemensam ekonomi. Bestämmer man sig för att leva ihop sa kan det bli sa i perioder; sa länge bada är med pa det hela sa är det inga problem alls.

• anne på grönkulla

Jo, precis, man måste vara överens om hur det ska funka, men givet att båda är lika "committade" till den lösning man har så kan den se ut hur som helst och ändå vara ok.

Själv funderar jag på att öka ett helt galet jobb... men det är det där med maken, familjeliv och mitt löfte till honom att flytta hem...

• Zozo

Hmmm.. svar sits Anne. Själv fick jag nog efter vara 4 ars distansförhallande. Vill INTE ha det sa igen!

• MuffinsTönt

Hej! Tack för era tanktar o erfarenhet ang flytt. Vi får sätta oss ner o snacka.

Telis
    Läste i granntråden att ni ska till Rom. Va mysigt!!! Jag har alllltiiid velat åka till Italien. *ser mig o mr G i scenen som AM (?) beskrev*
    Grattis till maken ang tjänsteresan.

• Zozo

ja Anne för oss var det ju i början och vi utgick väl nästan fran att det inte skulle halla... Och det är 15 ar sedan

• anne på grönkulla

Haha, ja som det kan bli! Vi hade ju bott ihop i flera år o har lägenhet ihop o har bestämt oss att det ska funka.

Vi drack en av Chateau Musar flaskorna igår - tokgott var det!

O jag ska nog inte söka ett helgalet annat jobb...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8