• viktualia

Nu har jag gjort det igen... del 8

... startat en tråd på samma tema!

Trådnummer 8 gör sig gällande! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

Här har vi nu en åttonde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 8.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8
  • Zozo

Arggghhh! fastnat i administrationen i det här U-landet.. och höll pa att missa deadline för föräldraledigheten! Varför maste det vara sa himla komplicerat!!??

40 grader hade vi hela sommaren i Paris för nagot ar sedan och det var en ren PINA att arbeta i det eländet; inget är ju luftkonditionerat! Kylen pa jobb pajade och vi fick inte ut nagot pa försäkringen eftersom den inte var gjord för "subtropiskt klimat"! Metron var en fasa och sova fick man nâstan göra i badkaret - hu!

Usch... min svägerska har varit illa ute. För nästan en manad sedan (vi far informationen i smabitar bara) träffade hon ett par (bekanta till hennes jobbige ex-pojkvän) efter en konsert och följde med dem hem. Hon blev inlast och valdtagen! Fy farao! Hon verkar ma efter omstândigheterna bra men ag är rädd att det är nagot som kommer i efterhand.. Vad GÖR man!!??

• MuffinsTönt

Zozo
    Herregud!!! Fy va hemsk! Kan knappt tro det är sant. Jäkla idioter!!!
    Har hon gjort nån anmälan? Hur stor chans att dem jäklarna får straff? Jag har läst nånstans att vissa isolerar sig efter en sån händelse. Det är lite farligt,tror jag. Har tyvärr inga goda råd till dig. Pratar hon själv om händelsen eller undviker hon? *kraaam*

• Zozo

Mja maken har pratat med henne i telefon och försökt fa henne hit men hon vill inte. för varje telefonsamtal kommer en ny liten bit information. Först hade hon "bara" blivit illa behandlad, sedan slagen och nu kom den stora biten av historian.

de vet ju vilka de är, tjejen o killen, och var de finns, men de gar lösa tills det blir râttegang. Medicinska undersökningar och polisanmâlan har gjorts och jag hoppas saaa att hon inte fatt nagra sjukdomar till pa köpet! den här tjejen har rakat ut för alldeles för mycket i sitt lilla liv...

• nennesjuttioåtta

zoz
    men hjälp, vad otäckt!!!!! Fy fasen!!! Det finns inga ord!!

• Zozo

nä det är ju just det Nenne.. Vad farao SAGER man? Hur mar du later ju sa...

• anne på grönkulla

Åh fy för den lede. Stackarn.

Men jag tror kanske att svaret är att det inte finns så mycket att säga. Det räknas att bara visa att man bryr sig och finns - den dag hon vill prata. Eller bara göra andra sake rihop för att markera att livet går vidare ändå, även när det haltar fram rätt betänkligt.

• viktualia

Zozo - sanslöst hemskt! Men jag är inne på Annes linje - visa att ni finns där, att ni gärna vill umgås med henne och att hon får känna att hon har en fristad som hon kan välja att komma till...

Själv är jag sönderstressad efter en sjuk dag på jobbet. Min glappande käft höll på att göra bort mig men förhoppningsvis reder det ut sig och jag avgår med äran i behåll. Annars kan jag just nu känna att det blir störtnajs med semester så småningom....

.... har dock pytteproblem jämfört med div andra i världen....

• Telemarkgrrl

Ha en underbar semester, anne!

• nennesjuttioåtta

ha en riktigt skkön semester, Anne!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8