• viktualia

Nu har jag gjort det igen... del 8

... startat en tråd på samma tema!

Trådnummer 8 gör sig gällande! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

Här har vi nu en åttonde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 8.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8
  • viktualia

Zozo - håller tummarna för att du ska hitta nån schysst lösning!

Själv - är jag chockad efter att en internetkompis dött i en bilolycka 27 år gammal. så JÄVLA meningslöst! Hon bodde här i hålan och jag hann bara träffa henne IRL en gång... ååå jag får ont i själen av sånt här!

*ta hand om er*

• Telemarkgrrl

Vickan, så otroligt hemskt!! Jag får också ont i själen trots att jag inte har en aning om vem det gäller. Det borde vara förbjudet att dö innan man har fyllt 85 tycker jag. Kramar!!

• viktualia

Telestubben - jag håller HELT med!!! Förbud mot sådana dödsfall borde införas NU eller snarare nyss....

*kram tillbaka till er som finns kvar här på jorden*

• nennesjuttioåtta

viktualia
    men usch och FY!!!!! *gruppkram*

annars då? Jag sitter här i en gul sverigetröja och väntar på att min hotta gubbe ska komma hem (förhoppningsvis utan att vara förföljd av raggare i nedcabbad cheva). Idag har jag varit 67 meter under jorden och förundrats över hur jäkla tufft det måste ha varit att jobba i sånt där mörker. Lite mer ledtråd är att det är 12 år sen den siste arbetaren gick upp därifrån och att den har varit i drif töver 1000 år. Självklart är det falu gruva jag snackar om. Har ni inte varit där så är det väldigt intressant och rekommenderas! Jag har även varit i Kiruna och där var man ju djupare men den är ju mer modern och inte så ... klaustrofobisk. Nu har ju inte jag några problem med det men det ger en annan känsla för hur det är att jobba med sånt där.

Fast det skulle ju vara ett jobb i alla fall. Jag har ju inget nytt på gång än och trots att jag bara varit "ledig" två veckor så käns det tråkigt att inte se ett slut så att mna kan njuta av ledigheten!

Nu ska jag sova! God natt!!!

• nennesjuttioåtta

fast 67 meter är inget att jämföra med 600 meter som den lägsta orten ligger på.

hur som helst! hej på er söndagsglidare! Jag hade ju söndag redan i förrgår så här är man ju rätt utvilad.

• viktualia

Nenne - hoppas att du hittar nåt att pyssla med snart, ett schysst jobb helt enkelt!

Själv har jag storshoppat på IKEA och K-rauta idag. Vi ska piffa upp vårt just nu rätt vidriga badrum!

Är fortfarande dyster efter dödsbudet i början av veckan men siktar på en skojig midsommar i Roslagen!

• Telemarkgrrl

Nenne, jag har bara varit i Sala silvergruva men det var coolt! Är multitacksam över att jag slipper jobba på ett sånt ställe.

Vickan, stora kramar!! Så sorgligt alltså.

Vad har ni andra för midsommarplaner? Vi ska bara vara hemma i midsommar för helgen efter åker maken på tjänsteresa och därifrån direkt på semester. Han kommer alltså att vara hemifrån i fem veckor och därför ville han bara vara hemma i helgen. Och jag är nöjd och lycklig var jag än är så länge jag får färskpotatis och jordgubbar.

• Zozo

Hej pa er! Jag är hemma efter en skön helg hos vänner i urskogarna utanför Orleans. Träffade svägerskan som iaf ser ut att ma hyfsat.

Själv firar jag bara midsommar när jag är hemma i Sverige och inte annars. Men lite jordgubbar kan det vâl bli...
    Jag ska till gyn pa torsdag och det är väl det som far bestämma när jag kan komma hem. just nu planerar jag iaf en liten korthelg i Gbg med en kompis fran Stockholm - det ska bli saaa kul att träffa henne.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8