• viktualia

Nu har jag gjort det igen... del 8

... startat en tråd på samma tema!

Trådnummer 8 gör sig gällande! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

Här har vi nu en åttonde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 8.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8
  • MuffinsTönt

Vi behöver piggas up med en enkät!
    Jag vet att inte alla firar det nuförtiden. Men det hindrar inte er från att svara.

*~*~* Muffins midsommarenkät *~*~*
    Vart firar du nånstans?
    Favoriträtt på bordet?
    Gillar du sill? Om ja,vilken är din favoritsill?
    Vad dricker du till maten?
    Favorit efterrätt?
    Vad tycker du inte om?
    Dansar du fortfarande runt stången?
    Speciella minnen från midsommar?

• anne på grönkulla

så långt som till enskilda datum har jag inte lyckats planera mitt liv, får återkomma. Men tanken är supernajs!

Här har jag vaknat (eller snarare inte sovit) med värk i nacke och axlar - maken är på jakt efter liniment eller liknande. Sitter med en halsduk om halsen....

• Zozo

Vart firar du nånstans? Ingenstans alls
    Favoriträtt på bordet? Ingen.. eller ev jordgubbarna
    Gillar du sill? Om ja,vilken är din favoritsill? Bara typ senapssill el vitlökssill
    Vad dricker du till maten? Just till midsommar? Beror pa maten, vin, öl eller vatten
    Favoritefterrätt? Till midsommar? Jordgubbar!
    Vad tycker du inte om? Nypotatis och san där vanlig sill
    Dansar du fortfarande runt stången? Neh
    Speciella minnen från midsommar? ja massor fran när jag var liten och pa segelflygläger.. eller första kvâllen med min förste "riktige" pojkvän...

• anne på grönkulla

Just det, enkäten ja.

Vart firar du nånstans? I år inte alls
    Favoriträtt på bordet? Jordgubbarna tror jag
    Gillar du sill? Om ja,vilken är din favoritsill? Inte sådär, men kan äta - senapsill är ok
    Vad dricker du till maten? Vatten, vin (ej öl o snaps)
    Favorit efterrätt? jordgubbar
    Vad tycker du inte om? hypen runt midsommar o att det betyder att halva sommaren är över innan jag hunnit komma på att den börjat
    Dansar du fortfarande runt stången? nej
    Speciella minnen från midsommar? nej

• nennesjuttioåtta

Vart firar du nånstans? Dalarna *suck* men nästa år hoppas jag få komma någon annanstans. Min syster har skaffat sig en kontakt med roslagen.
    Favoriträtt på bordet? Nypotatis med schmööööör
    Gillar du sill? JAPP! Om ja,vilken är din favoritsill? Matjes eller senapssill eller skärgårdssill eller morötterna i vanlig inlagd (fast det räknas nog inte)
    Vad dricker du till maten? Carlsberg Hof + snaps
    Favorit efterrätt? jordgubbar
    Vad tycker du inte om? sånt som inte går att äta, dvs mygg, KNOTT och mögliga ostar *rys*
    Dansar du fortfarande runt stången? Nej, inte de senaste 20 åren
    Speciella minnen från midsommar? När vi hade två stockholmare på besök. det var fest på en bondgård, på logen, tokmycket folk, och vi åkte hölass (utan hö) efter traktor till festplatsen (en annan loge, med dansband och hela kitet). Där råkade de träffa två raggare så de fick åka en cheva med eldflames, som studsade och pyste upp och ner medans de spelade Sator (eller nåt rockabilly, möjligtvis). De träffade även båda varsin tjej så lyckan var ju fullkomlig. Dagen efter frågade de om midsommar alltid var så här i Dalarna och vi nickade JAAAaaaaAAA fastän det inte var riktigt sant. Sen dess har det varit total öken. Eller också har vi varit för nyktra..

• nennesjuttioåtta

Eller också det året som det var så jäkla kallt så vi fick sitta inomhus med långbord i stugan. Jag och svärmor hade snapsvise-race och jag bet av men inte hon. Halv 8 sov hon, efter att ha matat räven. Vi övriga sjöng "Pappa jag vill ha en synth", gick ut och välte en gärdsgård, höll på att trilla i sjön och gick och lade oss halv 11, lagom till att höra grannarna börja sjunga högre och falskare. Men då sov alla på vår vall redan.

• viktualia

Vart firar du nånstans?
    I norra Roslagen hos en kompis mamma.Mycket stor sommarstuga med strandtomt och nära till stort midsommarfirande!

Favoriträtt på bordet?
    Smörgåstårtan och jordgubbarna!

Gillar du sill? Om ja,vilken är din favoritsill?
    Sill är supergott och helst senapssill!!!

Vad dricker du till maten?
    Egentligen helst skumpa/vin men till sillen/smörgårstårtan blir det öl

Favoritefterrätt?
    På midsommar: Jordgubbar och glass!

Vad tycker du inte om?
    Dansa kring stången och den allmänna hysterin

Dansar du fortfarande runt stången?
    Näpp, men skoj att titta på andra

Speciella minnen från midsommar?
    Många.... ha ha... har bland annat: Skrålat Marie Fredrikssonlåtar över halva Östersjön, debatterat hemmafruns existensberättingande med lite fel person, besökt Folkpark och dansat bugg till dansbandsorkester (jag HAAAAAAAAAATAR pardans OBS! OBS! ), serverat på ett hysteriskt bröllop - knytkalas för 130 gäster tjaaa.... midsommar är farligt!

• MuffinsTönt

Hej tjejer! Åh har ni svarat på enkäten. Va kul! Idag har jag varit på återbesök. Läkarn säger att det går liite trögt med återhämtningen. Jag kan inte sträcka ut knät 100%. Speciellt när jag har benet på marken och handen under så kan jag inte pressa ner och nudda handen. Det kan jag med den friska knät. Hon misstänker det är menisken som är skadad. Så nu väntar jag på en tid för titthålsoperation. Har ni eller nån ni känner gjort ngt sånt?

• nennesjuttioåtta

neeej vad tråkigt Muffins!!! Jag känner några stycken som gjort det men har inget att tillägga som hjälper dig. Vet bara att de har gjort titthål för att fixa menisken. Men alla (låter som ett helt fotbolsllag) har blivit helt återställda!

• nennesjuttioåtta

iofs det kanske just var det du vile höra. Pucko-Nenne...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8