• viktualia

Nu har jag gjort det igen... del 8

... startat en tråd på samma tema!

Trådnummer 8 gör sig gällande! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

Här har vi nu en åttonde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 8.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8
  • nennesjuttioåtta

hello cupcake!
    hade du blingat ditt knäskydd eller var det lagom insvettat?

• MuffinsTönt

Haha!!! Ställ bara de frågor som du VERKLIGEN vill ha svar på. Men tack för tipset, nu ska jag till kicks o köpa lite glitter.

Telis
    *impad*

• nennesjuttioåtta

förlåt telis, jag menar ju sen du var 8.

• nennesjuttioåtta

uuuh det luktar lite konstigt när det suttit på ett tag. Vad jag minns. Och svårt att få det att lukta äppelblom igen.

• MuffinsTönt
    nennesjuttioåtta skrev 2008-04-29 14:26:11 följande:
    förlåt telis, jag menar ju sen du var 8.
    Tänkte väl det. Vilken tur att det är inte bara jag som har lite sifferdyxlexi. :-8
  • nennesjuttioåtta

20 år... jävlar vad det börjar dra iväg hörrni! Jag var på 90-talsfest förra helgen och vi dansade som galningar i vit t-shirt och jenas, pufflugg och platåskor. Ungdomarna tyckte nog synd om oss men höll hyfsat god min. De var f ö stylade som vanligt. Det läskiga är att vi såg inte så konstiga ut, bara lite...bonnigare. För det är ju många som fortfarande anammat 90-talsstilen. (läs, min syster (inte zozo då)) Den är ju inte lika extrem som 80-tals men bara så skum.

• nennesjuttioåtta

vet inte vad jag ville säga med det där...

• Zozo

Hmmm... 80-tal har jag rakoll pa, men hur sag det ut pa 90-talet?? Minns inget speciellt; gick vâl in i en dimma da..

• nennesjuttioåtta

nej det var ju inte så mycket speciellt. Men det fanns t ex inga figursydda toppar utan allt var stora t-shirts som vi (andra kanske inte gjorde så) stoppade in i jeansen och sen drog ut så att det blev som en liten ballongkjol runt. Killarna hade chinos, polo och rutig skjorta, eller t-shirt ovanpå en långärmad t-shirt. Skorna hade platå (buffalo med traktorsula, t ex) om man inte hade vanliga springskor. Eller såna där i skinn med skinn på klacken. När man gick ut hade man typ svarta jazzbyxor. Men jag handlade en hel del på Emmaus då och såg mer ut som en gubbe, med gråa filtbyxor, farfarskjorta och kofta. Eller fula t-shirts från 70-talet (de var ju tajta iaf). I början av 90 fanns det ju jeans som var jättevida hela vägen och var de inte det så sydda man i revär (Märsta-revär) i tyg. Storskjorta och pufflugg, senare bara mittbena och långt raaakt hår. Killarna hade page eller pottfrisyr. Allt i vit levis-tshirt var hett. Och de luktade Fahrenheit.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... del 8